آشنایی با لوازم یدکی هیوندا

برای آشنایی با لوازم یدکی هیوندا حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. اگر قصد خرید قطعات هیوندای اکسنت را دارید، باید آگاهانه و با اطلاعات کافی اقدام به خرید نمایید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی این خودرو و قطعات یدکی آن بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین لوازم یدکی اکسنت را تهیه کنید. برای تهیه و خریداری لوازم یدکی اصلی هیوندا حتما سری به سایت کردیدک بزنید، تمام لوازم مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

خودرو هیوندای اکسنت

شرکت هیوندای در کشوره کره در سال 1994 موفق به تولید خودرویی به نام هیوندای اکسنت شد و آن را وارد بازار جهانی کرد. در سال 2000  در خود کره این خودرو را با نام ورنا هم می‌شناختند. اما در بازارهای جهانی همچنان به هیوندای اکسنت معروف است. در ایران برای اولین بار سال 90 این خودرو وارد کشور شد.

شرکت کرمان خودرو در زمینه واردات و مونتاژ هیوندا اکسنت فعالیت می‌کند و قطعات این خودرو را در کشور تأمین می‌کند. کرمان خودرو در سال 96 همزمان که نسل 4 این ماشین به بازار عرضه شد، مونتاژ اکسنت را دوباره از سر گرفت و تا امروز ادامه دارد. تا کنون تولید5 نسل از اکسنت را شاهد بودیم. از سال 2017 نسل پنج وارد بازارها شد. گیربکس این خودرو در دو نوع گیربکس دستی و خودکار در ایران موجود است.

آشنایی با لوازم یدکی هیوندا اکسنت

 

آشنایی با لوازم یدکی هیوندا
آشنایی با لوازم یدکی هیوندا

درست است که محصولات شرکت هیوندای از کیفیت بالایی برخوردار هستند و البته خودروهای اکسنت مرغوبیت خوبی دارند. اما لازم است بدانید که حتی مرغوب‌ترین محصولات هم عمر مفیدی دارند و با گذشت زمان دچار خرابی‌هایی می‌شوند که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در عملکرد سیستم خودرو تأثیر دارد. بهتر است کمی قطعات یدکی این خودرو را بشناسید:

سنسور موقعیت میل‌لنگ

سنسور موقعیت میل‌لنگ از لوازم یدکی است که در عملکرد خودرو تأثیر زیادی دارد. به این سنسور دو موتور هم می‌گویند که معروف به ESS است. این سنسورها قطعات الکتریکی و پیشرفته‌ای هستند که وظیفه محاسبه موقعیت قرارگیری پیستون را به عهده دارند. سرعت میل‌لنگ‌ها در اختیار فرمان موتور است و تعیین عملکرد خودرو براساس آن است. این اطلاعات برای زمان جرقه‌زنی یا چگونگی فعالیت دلکو لازم است. وجود اختلال در عملکرد این سنسور باعث ایجاد مشکلات اساسی در کارکرد ماشین می‌شود.

پس وقتی که هر گونه اختلال در فرآیند جرقه‌زنی یا تنظیم دور ماشین و حالت‌های مختلف موتور را مشاهده کردید، احتمال خرابی این سنسور بسیار قوی است. مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و خرید لوازم یدکی اصلی اکسنت به شما کمک می‌کند از قطعات با کیفیتی در خودروی خود استفاده کنید که کمترین مشکلات را در عملکرد خودرو شاهد باشید. کرد یدک وارد کننده و توزیع‌کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا قطعات خودروی شما را با تضمین کیفیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

پلوس

در جلوبندی هیوندا اکسنت یکی از مهم‌ترین قطعات به پلوس است؛ که به اکسل سی وی هم معروف است. وظیفه این قطعه هدایت نیرو از دیفرانسیل به سمت چرخ‌ها است. سلامت یا خرابی پلوس به طور مستقیم بر تنظیم دور چرخ‌ها و هدایت کامل آن‌ها تأثیر دارد. درنتیجه نقش اصلی این قطعات در سیستم‌های خودرو غیر قابل انکار است.

اگر این قطعه دچار اختلال و خرابی شود شما حین رانندگی در جلوی ماشین ضربه‌هایی احساس می‌کنید. کشیدگی فرمان خودرو هم به خرابی پلوس مربوط می‌شود، زیرا تنظیم دور و چرخش چرخ‌ها تا حدودی به این قطعه مربوط است. وقتی که پلوس‌ها دچار پوسیدگی و خرابی می‌شوند معمولا تنها راه چاره تعویض آن‌هاست. سعی کنی از پلوس‌هایی استفاده کنید که ساخت شرکت سازنده خودرو هستند، که از مرغوبیت و حرفه‌ای بودن آن‌ها مطمئن باشید.

خرید لوازم یدکی اصلی هیوندا اکسنت

لازم است بدانید که حتی جزئی‌ترین قطعه خودرو روی عملکرد بخش‌ها و قسمت‌های اصلی تأثیرگذار است. سلامت این قطعات حتی روی زندگی و جان افراد و سرنشینان خودرو مؤثر است. پس تهیه و خرید قطعات اصلی و با نه تنها طول عمل خودرو شما را بیشتر می‌کند، بلکه حافظ جان شما و سرنشینان خودرویتان است.

افراد به دلیل قیمت پایین و دسترسی آسان به قطعات تقلبی اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند، بدون آنکه کیفیت محصول برایشان مهم باشد. از نمونه‌های خسارات استفاده از قطعات تقلبی خودور طبق آمار بیش از نصف تصادفات خودروها در کشور عربستان و جان باختن 26 هزار نفر در هند است.

قیمت لوازم یدکی هیوندا

هر چه قیمت لوازم یدکی خودرو ها بیشتر باشد، آن قطعه ساختار پیچیده‌تر و نقش مهم‌تری را در خودرو خواهد داشت. البته قیمت لوازم یدکی خودروهای مختلف با هم یکی نیست. حتی ممکن است شما یک قطعه از لوازم یدکی هیوندا و یا دیگر خودروها را با قیمت‌های متفاوت مشاهده کنید. دلیل این اتفاق می‌تواند درجه بندی متفاوت قطعات باشد(درجه یک، دو و سه) قطعاً قطعه اصلی از قیمت بالاتری برخوردار است.

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند در قیمت قطعات مؤثر باشد فروشگاهی است که از آن لوازم یدکی را خریداری می‌کنید. برخی از فروشگاه‌ها برای محصولات خود قیمت بالاتری در نظر می‌گیرند. برای اطلاع دقیق از قیمت لوازم یدکی هیوندا با کارشناسان کردیدک در تماس باشید.

تشخیص قطعات یدکی اصلی هیوندا اکسنت از تقلبی

 

آشنایی با لوازم یدکی هیوندا
آشنایی با لوازم یدکی هیوندا

توجه به نوع و نحوه بسته بندی قطعات هیوندای اکسنت در تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول به شما کمک می‌کند. به رنگ بسته بندی محصولات دقت کنید؛ بسته بندی‌های تقلبی کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر از بسته بندی جنیون هستند. نوع بسته بندی محصولات هم به شما در تشخیص اصل بودن آن کمک می‌کند؛ زیرا مواد اولیه‌ای که در بسته بندی جنیون استفاده می‌شود با کیفیت هستند.

درخواست برگه گارانتی قطعات هیوندای اکسنت از فروشنده، توصیه ما به شما این است که کالایی را خریداری کنید که علاوه بر بسته بندی اورجینال، برگه گارانتی داشته باشد. چون با در اختیار داشتن این برگه ضمانت می‌توانید در صورت خرابی قطعات خریداری شده، اقدام به تعویض آن کنید. به کیفیت قطعات اکسنت توجه کنید. از دیگر تفاوت‌های قطعات اصلی و تقلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک و سنگینی قطعات
  • نوع آلیاژهای استفاده شده در محصولات
  • با لمس قطعات متوجه تفاوت سطوح آن‌‌ها می‌شوید
  • کیفیت پرداخت اجزاء لوازم یدکی
  • شکل ظاهری جوشکاری قطعات
  • پرچ قطعات
  • فونت روی بسته بندی و روی قطعه

قطعات اکسنت را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنید

فروشگاه‌های زیادی در ایران اقدام به فروش لوازم یدکی هیوندا می‌کنند؛ اما تعداد فروشگاه‌های مجاز محدود است و پیدا کردن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. کرد یدک وارد کننده و توزیع کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت ایمنی شما را در جاده‌ها تضمین می‌کند.



مقالات مرتبط:

لوازم الکترونیکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندا سانتافه

لیست لوازم یدکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندا در تهران