لوازم یدکی هیوندا سانتافه 

آیا می‌خواهید لوازم یدکی هیوندا سانتافه را بیشتر بشناسید و با مهمترین قطعات این خودرو آشنا شوید؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این خودرو و قطعات آن در اختیارتان قرار دهیم. شرکت هیوندای کره جنوبی در سال 2000 میلادی با هدف حضور در بازار شاسی‌بلندهای آمریکا، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که تا سال 2006 تولید می‌شد با کد اتاق SM معروف است. در همان سال دومین نسل از گروه سانتافه جایگزین این مدل شد که هیوندای سانتافهCM  نام داشت که بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها بازنگری شد.

در بازار ایران اولین نماینده از خودروی هیوندا همین مدل بود و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها مثل آلمان، استرالیا و ایالات ‌متحده نیز حضور یافت. سری سوم سانتافه DMدر نمایشگاه خودرو نیویورک که در سال 2012، برگزار شد رونمایی شد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند وارد بازارهای جهانی شد. نسل چهارم سانتافه برخلاف نسل دوم و سوم هیوندای سانتافه به خاطر تحریم‌ها محدودیت‌ها هرگز وارد بازار ایران نشد. نسل چهارم خودروهای شاسی بلند هیوندای سانتافه 2018 یا 2019، برای اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک 2018 در معرض دید عموم قرار گرفت.

انواع لوازم یدکی هیوندا سانتافه

لوازم یدکی در کل به چند دسته قطعات گیربکس، موتوری، بدنه، جلوبندی و برق خودرو تقسیم می‌شود. از جمله لوازم یدکی موتور خودرو تسمه پروانه، پیستون، چرخ‌دهنده استارت، تسمه تایم، سوپاپ، شاتون، سیلندر و سر سیلندر هستند. گیربکس نیز یکی دیگر از اجزای اصلی خورو است که نیروی محرکه موتور را به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

از قطعات اصلی گیربکس می‌توان به کلاچ، پمپ دنده و دیفرانسیل اشاره کرد. دسته دیگری از لوازم یدکی خودرو لوازم جانبی است که شامل قطعات جلوی خودرو می‌شوند و وظیفه کنترل و هدایت آن را عهده دار است. سیستم فرمان، کمک‌فنر، سیستم تعلیق و سیبک قطعات جلوبندی خودرو هستند. لوازم یدکی بدنه خودرو شامل درب، شیشه، سپر، گلگیر و ستون است. باتری اصلی‌ترین قطعه در سیستم برق‌رسانی خودرو است؛ که این سیستم هم نقش مؤثری در خودرو دارد.

لوازم یدکی هیوندا به قسمت‌های مختلفی طبقه بندی می‌شود که هر کدان در قسمت مربوطه و در جایگاه مناسب قرار می‌گیرد. حالا با برخی از لوازم یدکی هیوندا آشنا شوید:

زنجیر سفت کن هیوندای سانتافه

از قطعات مهم در خودرو زنجیر سفت کن که برای از بین بردن شلی زنجیر و از بین بردن صدای چرخ دنده‌ها در خودرو به‌کار می‌رود.

کاربرد زنجیر سفت کن هیوندای سانتافه

ـ جلوگیری از ساییدگی زنجیر و چرخ دنده‌ها در هنگام کار کردن موتور

ـ جلوگیری از برخورد تایمینگ سوپاپ‌ها به یکدیگر و باز و بسته شدن به موقع سوپاپ‌ها

جنس زنجیر سفت کن

 

لوازم یدکی هیوندا سانتافه
لوازم یدکی هیوندا سانتافه

از چدن ساخته شده‌اند که یک کلاهک لاستیکی و بالشتک مانند دارند. این بالشتک لاستیکی برای از بین بردن سر و صدای ایجاد شده در زمان چرخش این قطعه و همچنین حرکت راحت‌تر زنجیر سفت کن هیوندای سانتافه استفاده می‌شود. فعالیت این نوع زنجیر سفت کن‌ها با فشار روغن موتور و فنر است؛ به این صورت که روغن موتور با فشار وارد سیلندر زنجیر سفت کن شده و پیستون را روی قسمت لاستیکی فشار داده و از شل شدن زنجیر جلوگیری می‌کند. بیشتر زنجیر سفت کن‌ها قطعات جغجغه‌ای شکل دارند از برگشت قطعه و لغزیدن جلوگیری می‌کند. روانکاری مناسب زنجیر سفت کن هیوندای سانتافه با روغن مناسب، به دوام و کارایی بالای آن کمک می‌کند.

نشانه‌های خرابی زنجیر سفت کن

از علائم از بین رفتن زنجیر سفت کن هیوندای سانتافه: سر و صدای اضافی در قسمت زنجیر موتور است. گردش مناسب زنجیر و ثابت بودن آن در محل چرخش زنجیر در عملکرد صحیح خودرو بسیار مؤثر است. پس باید در زمان مناسب و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

برف پاک کن هیوندا سانتافه

خودرو برف پاک‌ کن یا شیشه پاک‌کن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های است. اهمیت آن با شروع فصل پاییز و زمستان بیشتر نمایان می‌شود، پس لازم است از سلامت این قطعه مهم مطمئن شوید. در خودروهای قدیمی برف پاک کن‌های به صورت دستی و با حرکت دادن اهرم داخل کابین کار می‌کرد. اما امروزه در خودرو های مدرن برف پاک کن‌ها ی برقی هستند. در سیستم برف پاک‌ کن خودرو، دو عدد قطعه مکانیکی وجود دارد نیروی لازم را برای حرکت رفت و برگشتی تیغه‎‌های برف پاک کن هیوندای سانتافه تأمین می‌کند.

در سیستم شیشه پاک‌کن، مدار الکتریکی تعیین کننده مکان تیغه برف پاک کن هیوندای سانتافه است. تیغه‌های برف پاک کن هیوندای سانتافه شبیه طی‌های لاستیکی هستند. وقتی تیغه‌های برف پاک کن هیوندای سانتافه نو هستند لاستیک صافی دارند بدون ترک و شکافی و رد آب را باقی نمی‌گذارند. اما وقتی این وقتی تیغه‌ها کهنه ‌شوند دارای ترک می‌شود و جرم روی تیغه شکل می‌گیرد. این جرم باعث می‌شود تیغه برف پاک کن خوب به شیشه متصل نشود و ردی به جا بگذارد. می‌توان با یک دستمال را به مایع شیشه شو آغشته تیغه های برف پاک کن را تمیز کرد کرد؛ این کار به افزایش عمر تیغه‌ها تا حدی کمک می‌کند.

فرایند مکانیکی برف پاک کن

ـ یک اتصال که باعث می‌شود نیروی دورانی موتور برقی به حرکت رفت و برگشتی برف پاک کن تبدیل شود.

ـ ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک چرخ دنده مارپیچ که تأمین کننده نیروی برف پاک کن‌ها است.

یاتاقان هیوندای سانتافه

یاتاقان‌ها از اصلی‌ترین قطعات موتوری هیوندای سانتافه محسوب می‌شوند که به یاتاقان موتور نیز شهرت دارند. وظیفه این قطعه تبدیل حرکت رفت و برگشت پیستون به حرکت دورانی است. این یاتاقان‌ها به میل لنگ کمک می‌کنند تا بتوانند به‌راحتی و با اصطکاک کم حرکت کنند و محل قرار گیری آن‌ها در بلوک سیلندر است.

علت خرابی یاتاقان

این قطعه ممکن است در اثر رانندگی نامناسب و گاز دادن، نامرغوب بودن روغن موتور استفاده شده در خودرو، خرابی پمپ روغن و کمبود فشار روغن در یاتاقان دچار خرابی شود. گاهی ایرادات یاتاقان هیوندای سانتافه را می‌توان با قابل تعمیر رفع نمود؛ اما گاهی این قطعه باید تعویض شود.

عواملی که باعث نیاز به تعویض قطعات هیوندای سانتافه می‌شود

درست است که قطعات به کار رفته در این خودرو همگی از کیفیت بالایی برخوردارند اما این دلیل بر عدم نیاز به تعویض نیست. از اصول نگهداری تمام خودروها از جمله هیوندای سانتافه، تعویض قطعات یدکی است. حتی اگر خودرو شما دچار حادثه هم نشود، برخی از قطعات آن به‌صورت دوره‌ای نیاز به تعویض دارند. بی توجهی به تعویض به‌موقع قطعاتی خودرو می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای خودرو شما ایجاد کند.

اگر قطعات آسیب دیده را به‌موقع تعویض نکنید، به سایر قطعات خودروی شما نیز آسیب وارد خواهد می‌شود و درنهایت هزینه‌های بیشتری باید بپردازید. البته بروز حوادثی مثل تصادف ممکن است شما را مجبور به تعویض قطعات کند. تنها راه برای جلوگیری از کاهش عمر مفید دستگاه دقت در خرید قطعات اصلی است.

خرید لوازم یدکی اصلی هیوندا سانتافه

 

لوازم یدکی هیوندا سانتافه
لوازم یدکی هیوندا سانتافه

طراحی خودروها طوری است که پس از مدتی استفاده قطعات آن باید تعویض شود. تعویض به موقع لوازم یدکی هیوندای سانتافه تأثیر زیادی در عملکرد خودرو دارد. قطعات تعویض شده باید نو و اورجینال باشند. پس باید در هنگام خرید این قطعات دقت کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای خرید لوازم و قطعات یدکی هیوندا سانتافه خرید از نمایندگی‌های معتبر است.

معرفی قطعات موتوری هیوندای سانتافه فروشگاه کردیدک به عنوان معتبرترین و مجهزترین فروشگاه لوازم یدکی هیوندا انواع مختلف قطعات هیوندا را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت لوازم یدکی هیوندای سانتافه

قیمت لوازم یدکی هیوندای سانتافه از عواملی است که برای مصرف کننده بسسیار مهم است. یک نمایندگی فروش معتبر و خوب باید بتواند این قطعات را با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار دهد. قیمت قطعات یدکی هیوندای سانتافه بستگی به نوع قطعه دارد؛ اما با خرید از فروشگاه لوازم یدکی کردیدک  می‌توانید این قطعات را با قیمت مناسب و مطمئن خریداری کنید.



بیشتر بخوانید:

لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید

لیست لوازم یدکی کیا

لیست لوازم یدکی هیوندا

کاتالیزور هیوندا و کیا را از کردیدک بخرید