کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید

شما می‌توانید بهترین و استانداردترین نوع کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید و نسبت به کیفیت و اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. کاتالیزور قطعه‌ای در خودرو است، که با قرار گرفتن در مسیر اگزوز می‌تواند، به میزان بیش از 90 درصد از گازهای سمی که از پیشرانه اتومبیل خارج می‌شوند را به گاز غیر سمی تبدیل نماید. وجود این قطعه در ماشین بسیار مهم و جزء استانداردهای آلایندگی برای آن محسوب می‌شود. استفاده از کاتالیزور در کشورهای زیادی به عنوان یکی از ضرورت‌های خودرو به شمار می‌رود. در این مبحث به بررسی کاتالیزور هیوندا و کیا می‌پردازیم و شستشوی این قطعه، عوامل و علائم خرابی آن را بررسی می‌کنیم؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

محل نصب کاتالیزور کیا در خودرو

برای اینکه کاتالیزور کار خود را خوب انجام دهد، نیاز به داشتن گرمایی در حدود800-900 درجه سانتی‌گراد دارد. بنابراین قطعه باید برروی قسمتی از اگزوز که بیشترین میزان گرما را تولید می‌کند نصب شود. کاتالیزور کیا به میزان زیادی به جذب گرما و کاهش دمای موتور در ماشین کمک می‌کند. این قطعه با قرار گرفتن در قسمت انتهایی اگزوز می‌تواند، با انجام فعالیت‌هایی مانند واکنش شیمیایی و تبدیل گازهای سمی به گازهای کم ضرر، مانع از خطرات زیست محیطی و آلودگی هوا شود. کاتالیزور که به آن قطعه مبدل هم می‌گویند، دارای انواع مختلفی است، که استفاده از هر مدل بستگی به نوع موتور خودرو دارد، که بنابر هر موتور نوع واکنش شیمیایی آن متفاوت خواهد بود.

عواملی که سبب خرابی کاتالیزور هیوندا می‌شود

 

کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید
کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید

اگر متوجه شدید که کاتالیزور خودرو شما خراب است، اول باید عیب‌یابی کرده و آن را رفع کنید. در صورت نیاز قطعه کاتالیزور را تعویض نمایید. در صورتی‌که عامل اصلی خرابی ریشه‌یابی نشود، پس از مدتی دوباره عملکرد آن مختل خواهد شد و حتی تعویض کاتالیزور هم مشکل را حل نمی‌کند. عواملی که می‌توانند سبب خرابی کاتالیزور کیا شوند شامل موارد زیر است:

  • معیوب بودن سیستم جرقه‌زنی خودرو
  • صدمات فیزیکی وارد شده و ضربات شدید به آن
  • گرم شدن بسیار زیاد موتور
  • استفاده از مکمل‌های انژکتوری تقلبی
  • استفاده از مکمل‌های انژکتوری شور

بررسی علائم خرابی کاتالیزور

از شایع‌ترین علامت‌های مربوط به خرابی کاتالیزور کیا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بداستارت خوردن خودرو و روشن نشدن آن
  • کاهش میزان شتاب ماشین
  • مقدار مصرف سوخت به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.
  • در این شرایط تست آلایندگی خودرو بیشتر از حد نر مال می‌باشد.
  • روشن شدن چراغ اخطاری که در پشت آمپر قرار دارد.
  • استشمام بوی تعفن ( بویی شبیه به تخم مرغ گندیده) که با گذشت زمان این بو بیشتر می‌شود.
  • در صورت سرد بودن کاتالیزور اگر با دست آن را تکان دهید، صداهای شبیه حرکت خرده سنگ در آن شنیده می‌شود؛ که این صدا به‌دلیل ریزش شبکه‌های داخلی قطعه است.
  • لرزش ماشین در دورهای آرام و بدکار کردن آن
  • بازدهی واقعی کاتالیزور زمانی است که دمای آن بالا می‌رود. اگر این قطعه پس از مدتی که موتور روشن باشد به دمای ایده‌آل خود نرسد، نشان دهنده خرابی و معیوب بودن آن است. البته بهترین راه تشخیص دمای آن، استفاده از یک دستگاه مخصوص حرارت سنج است.

ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، که قطعات ضمانت‌دار و اصل را به‌طور مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه معتبر کرد یدک تهیه نمایید. این فروشگاه در طول سال‌های پر افتخار کاری خود توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را به خود جلب نماید و همواره قدردان این اعتماد است. شما می‌توانید با مشورت کارشناسان آگاه ما، در مورد تمامی قطعات خودرو مورد نیاز خود، اطلاعات لازم را به‌دست بیاورید و با خیالی آسوده قطعه خود را خریداری کنید. این امکان هم برای شما عزیزان وجود دارد، که از طریق وب سایت و پیج اینستاگرامی ما بتوانید با دیگر محصولات این مجموعه گسترده آشنا شوید.

شستن کاتالیزور ماشین

با گذشت زمان و کارکردن کاتالیزور، پس از مدتی قطعه کارکرد اولیه خود را از دست می‌دهد و تولید گازهای مضر آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین افرادی هستند که به دنبال راه‌های می‌باشند که با صرف هزینه‌ای کم بتوانند مشکل کاتالیزور را رفع کنند؛ و در زمان انجام تست معاینه فنی خودرو مشکلی در این مورد برای خودرو به‌وجود نیاید، شستشوی کاتالیزور یکی از روش‌هایی است که راحت و کم هزینه می‌باشد.

اما سؤال مهم این است که چگونه این شستشو ساده و ارزان را بدون ایجاد آسیب به خودرو می‌توان انجام داد؟

شما می‌توانید با استفاده از محلول مخصوص شستشو کاتالیزور، آن را به باک اضافه کرده و قطعه را از آلودگی‌ها پاک کنید. توجه داشته باشید که از محصولاتی مانند جوهر نمک و… برای تمییز کردن آن استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است آسیب جدی به قطعه وارد کند. بنابراین سعی کنید محلول مخصوص شستشو را از مکان‌های معتبر که محصولات آن‌ها با کیفیت و دارای استاندارد هستند، برندهای شناخته شده و مناسب با کاتالیزور خودرو خود تهیه و استفاده کنید. البته باید توجه داشت که انجام شستشو زمانی مفید است، که قطعه مشکل فنی نداشته و نیازمند به تعمیر یا تعویض نباشد، زیرا در این صورت مشکل کاتالیزور رفع نخواهد شد.

اهمیت توجه به کیفیت کاتالیزور کیا

 

کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید
کاتالیزور هیوندا و کیا را از کرد یدک بخرید

امروزه میزان قطعات غیراصلی و مشابه در بسته‌ بندی‌های متفرقه و با قیمت‌های نسبتاً پایین، سبب شده است که اطمینان در مورد کیفیت استفاده از قطعه اصلی موجب نگرانی برای مصرف کنندگان شود. می‌دانیم که استفاده از قطعات اصلی در ماشین، هم موجب طول عمر آن می‌شود و هم سلامت و ایمنی آن را تضمین می‌کند. در حالی‌که قطعات تقلبی و غیر اصلی کاتالیزور موجب افزایش مصرف سوخت، صرف هزینه‌های مالی زیاد برای تعویض قطعه، انجام تعمیرات تکراری و معیوب شدن خودرو می‌شود. از طرفی تشخیص قطعه اصل و استاندار کاری تخصصی و مشکل است؛ که باید از طرف افراد آگاه و با تجربه در این زمینه انجام گیرد. کارشناسان کرد یدک، با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه واردات قطعات خودرو هیوندا و فروش آن‌ها، به بهترین نحو می‌توانند شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید از طریق مراجعه حضوری و یا مشاوره تلفنی، از راهنمایی‌های این کارشناسان در زمینه تهیه قطعات مناسب و اصل بهره‌مند شوید.

عواملی که موجب کاهش کیفیت کاتالیزور می‌شود

کاتالیزورها به‌دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند، شکننده و حساس هستند. یکی از رایج‌ترین عواملی که موجب پایین آوردن کیفیت آن می‌شود، گرفتگی منافذ اسفنجی در آن است؛ زیرا گرفتگی این منافذ مانع از خروج راحت دود سیلندر از آن شده و این فشار وارده موجب تخریب آن می‌گردد. این قطعه بسیار حساس است؛ در صورتی‌که به محفظه خارجی آن ضربه و یا فشار شدید وارد شود، سبب خرد شدن آن می‌گردد. اگر دمای موتور خودرو بالا رود این عامل موجب گرم شدن بیش از حد قطعه و از بین رفتن ویژگی و خرابی آن می‌شود. گازهای که از سیلندر خارج می‌شوند، برروی سلامت کاتالیزور اثر می‌گذارند و این به‌دلیل دمای بیش از حد موتور ماشین است. اگر گازهای خروجی سیلندر به مواد دیگری آغشته باشند، موجب ناکارآمدی این قطعه به مرور زمان خواهد شد.

کاتالیزورهای هیوندا و کیا، در طول سال‌های زیادی تا به امروز به منظور کم کردن آلودگی هوا در قسمت خروجی موتورهای بنزینی قرارداده می‌شوند. این قطعه قسمتی از سیستم کنترل آلایندگی در خودرو است. ویژگی آن تبدیل گازهای خطرناکی مانند هیدروکربن‌های سوخته نشده و مونوکسید کربن را به بخار آب و دی اکسید کربن  که نسبت به گازهای نام برده شده خطر کمتری دارند است. طول عمر مفید کاتالیزورها به‌طور معمول میان 500000 تا 60000 کیلومتر است. این قطعه معمولاً عمری طولانی دارد؛ در صورت خراب شدن و آسیب دیدن قابل تعمیر و تعویض می‌باشد.



مقالات مرتبط:

کویل کیا اسپورتیج و نشانه خرابی آن

کویل هیوندا اکسنت از کجا تهیه کنیم؟

شاتون زدن یعنی چه؟