سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟

سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بگیرید

هیوندای را می توان یکی از موفق‌ترین خودروسازهای کره جنوبی دانست که توانسته است در بازارهای جهانی موقعیت بسیار خوبی را برای خود به وجود بی آورد. این شرکت سعی کرده است که پا به پای خودروسازهای برتر جهان حرکت کند و خود را به رقیبی جدی برای شرکت‌های معروف و قدیمی اروپای و آسیایی تبدیل کرده است. یکی از کشورهایی که اتومبیل های هیوندای در آن طرفدارن بسیار زیادی دارد ایران است. محصولات با کیفیت و پر آپشن این خودروساز باعث شده تا مصرف کننده‌های بسیاری در ایران از اتومبیل‌های هیوندای استفاده کنند.

کردیدک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در عرصه قطعات یدکی خودروهای هیوندای و کیا با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به اصول اخلاقی در کسب‌وکار و تضمین اصل‌ بودن کالا موفق شده تا به یکی از معتبرترین فروشندگان لوازم یدکی هیوندای و کیا تبدیل شود. نکته‌ای که این فروشگاه را از سایر فروشگاه‌های اینترنتی جدا می‌کند این است که خریداران در صورت تمایل می‌توانند به صورت حضوری به دفتر مراجعه نموده و کالا را دریافت نمایند و یا خرید اینترنتی انجام داده و در کوتاه‌ترین مدت در هر کجای ایران آن را دریافت کنند. برای مطالعه بیشتر به مقالات رینگ فابریک هیوندا اکسنت و آشنایی با لوازم یدکی هیوندا | لوازم موتوری هیوندا اکسنت مراجعه فرمایید.

رینگ هیوندا اکسنت

رینگ هیوندا اکسنت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های چرخ است که معمولا از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته شده و به وسیله چند عدد مهره که معمولاً از 8 عدد تجاوز نمی‌کند به قسمت کاسه چرخ متصل می‌شود. کسانی که به خودرو علاقه زیادی دارند نسبت به ظاهر خودروهایشان حساسیت خاصی دارند و با استفاده از وسایل و ابزارهای خاص خودروی خود را بهتر و زیباتر نشان می‌دهند.

رینگ خودرو از جمله مواردی است که تأثیر زیادی در زیبایی خودرو داشته و باعث خوش فرم دیده شدن آن می‌شود. اما آیا این قطعه فقط روی زیبایی خودرو تأثیر داشته و کاربرد دیگری ندارد؟ رینگ‌ها چه کاربردی به جز زیبایی دارند؟ آیا هر رینگی را می‌توان برای چرخ‌های خودرو استفاده کرد؟ چه رینگی در سالم ماندن سایر قطعات تاثیر دارد؟ در ادامه به نقش و کاربرد رینگ خودرو و قطعات مرتبط با آن می‌پردازیم.

کاربرد رینگ هیوندا اکسنت

 

سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟
سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟

 

استفاده از رینگ‌های مختلف علاوه بر بهتر و زیباتر دیده شدن خودرو، می‌تواند در عملکرد چرخ‌ها، کنترل و فرمان پذیری نقش مهمی داشته باشد. انتخاب صحیح و اصولی رینگ لاستیک می‌تواند تا حد قابل توجهی در سرعت‌های بالا میزان فرمان پذیری خودرو را افزایش داده و کنترل آن را راحت‌تر کند. از قابلیت‌های دیگر انتخاب درست رینگ خودرو، کاهش قابل توجه خط ترمز است.

نصب رینگ متناسب با سایز تایر و شرایط استاندارد خودرو، سرعت توقف شما در ترمزهای تند و شدید، کاهش می‌دهد. در حالت کلی رینگ خودرو به علت اینکه مهم‌ترین قسمت یک چرخ است و ارتباط مؤثری با سطح زمین دارد علاوه‌بر شکل ظاهری و زیبایی، می‌تواند در راه رفتن و توقف خودرو هم نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث افزایش میزان کنترل راننده می‌شود. رینگ هیوندا اکسنت در سایزهای 15،16،17 موجود است. رینگ چرخ هیوندا از تولیدات شرکت اصلی است که توسط فروشگاه اینترنتی کردیدک به صورت فروش آنلاین و تماس تلفنی ارائه می‌شود. شما می‌توانید با سفارش آنلاین این کالا و دریافت سریع کالا از یک خرید با کیفیت و قمیت مناسب بهره مند شوید.

رینگ هیوندا اکسنت با قالپاق یکی است؟

قالپاق قسمتی از چرخ خودرو است که در مرکز آن قرار دارد و علاوه‌بر ایجاد زیبایی ظاهری یک لایه محافظتی ایجاد می‌کند که از ورود آلودگی، رطوبت و ذرات گرد و غبار به هسته مرکزی چرخ تا حد زیادی جلوگیری می‌نماید. قالپاق‌ها شبیه به یک درپوش از چرخ‌ها محافظت نموده و به عنوان یک لایه محافظتی بر روی رینگ‌ها قرار می‌گیرند. قالپاق‌ها از دو نوع فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند و استفاده از آن‌ها بستگی به جنس رینگ خودرو دارد. امروزه با تولید رینگ‌هایی که در انواع مختلف وارد بازار شده‌اند استفاده از قالپاق کاربرد خود را از دست داده است. قالپاق‌ها به دو نوع رینگ فولادی و رینگ فلزی تقسیم می‌شوند. قالپاق‌های رینگ فلزی از بلبرینگ در مقابل ذرات گردو غبار محافظت می‌کنند؛ اما نوع رینگ فولادی که در سایزهای بزرگ‌تر جنسی از پلاستیک داشته از ورود انواع آلودگی به چرخ‌ها جلوگیری می‌کنند.

انواع رینگ خودرو

 

سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟
سایز رینگ هیوندا اکسنت چقدر است؟

 

مجموعه‌های تولید کننده خودرو برای تولید رینگ‌ها از استانداردهای روز دنیا پیروی کرده و جنس آنها اغلب از فولاد است. به مرور رینگ‌های فولادی جای خود را به نوع زیباتر و متنوع تر داد و به تدریج نوع آلومینیوم متداول شد. هردو نوع رینگ از نظر مقاومت، تنوع، زیبایی و امکان تعمیر و نگهداری دارای مزایا و معایبی هستند و اشکال و انواع مختلف آنها در دسترس خریداران قرار دارد. رینگ‌ها از نظر یکپارچگی هم دو نوع “یک قطعه و دو قطعه” دارند.

رینگ‌های یک قطعه وزن کمتری دارند و به علت استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و گران در مونتاژ آن از قیمت بالاتری نسبت به نوع دو قطعه آن برخوردار هستند. تعمیرکاران معمولاً به سختی تعمیر این نوع رینگ‌ها را برعهده می‌گیرند و در صورت تعمیر نیز، باید هزینه دستمزد بالایی را برای تعمیر آنها بپردازید. رینگ‌های دو قطعه که تنوع کمتری داشته و از قیمت پایین‌تری دارند از یک جوش مرکزی برای اتصال آنها استفاده شده و در صورت بروز مشکل هزینه کمتری برای تعمیر آن می‌پردازید.

در انتخاب رینگ مناسب به چه نکاتی دقت کنیم؟

با عوض کردن رینگ‌ها تغییر قابل توجهی در ظاهر خودرو به وجود آمده و در صورت انتخاب مناسب خودرو تبدیل به یک اتومبیل به اصطلاح اسپرت خواهد شد که معمولا طرفداران زیادی دارد. در صورت مراجعه به مراکز فروش رینگ خودرو و تایر با انواع مختلف سایز، قطر و طرح‌های مختلف روبه رو می‌شوید. رینگ‌ها نسبت به ابعاد و وزنی که دارنداز سایزبندی استاندارد برخوردارند که قبل از خرید حتماً باید از تناسب آن با ابعاد و وزن خودروی خود مطلع بوده و سپس اقدام به خرید کنید. تناسب ابعاد رینگ خودرو با ابعاد لاستیک از جمله مواردی است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. باید قطر رینگ خریداری شده و پهنای آن با قطر و پهنای لاستیک متناسب باشد.

رینگ خودرو نیز مانند بیشتر قطعات و لوازم خودرو از جمله قطعاتی است که در دو نوع اصل و تقلبی یافت می‌شود و تنها راه شناخت و تفکیک این دو شناخت برندهای معتبر و با کیفیت است. استفاده از مواد اولیه بی کیفیت برای ساخت بعضی از رینگ‌ها باعث افت شدید مقاومت این دسته از قطعات گردیده و ممکن است این موضوع باعث اختلال در عملیات بالانس خودرو شود. قیمت از جمله عواملی است که باید در خرید هر چیزی در نظر گرفته شود. برخی از رینگ‌ها به علت خاص بودن مواد اولیه در ساخت آن و استفاده از طرح و رنگ‌های جذاب قیمت بالایی دارند.