لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید

سراتو یکی از خودروهای محبوب در ایران است، که شرکت سایپا اقدام به تولید و مونتاژ آن نموده، بنابراین لازم است لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید. ما در اینجا سعی داریم، تعدادی از لوازم و قطعات یدکی سرا تو را به شما معرفی کنیم، که با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. کردیدک، یکی از فروشگاه‌های معتبر در ایران است، که تمامی لوازم یدکی کیا را به‌صورت اصل و گارانتی‌دار، همراه با قیمتی مناسب، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این فروشگاه، با داشتن سابقه‌ای درخشان توانسته است، اعتماد مشتریان زیادی را در سراسر ایران به خود جلب نماید و همواره قدردان این اعتماد است. در این بحث به توضیحی مختصر درباره خودرو سراتو و لوازم یدکی آن می‌پردازیم. شما می‌توانید، توضیحات مفصل در مورد قطعات لوازم یدکی کیا را، در وب سایت کرد یدک مشاهده کرده و آن‌ها را مطالعه فرمایید.

انواع مدل‌های سراتو

کیا سراتو، در بازار ایران دارای مدل‌های مختلفی است، که شامل:

  • سراتو LD، اولین نسل خودرو سراتو در ایران است. ( 2008 و 2009)
  • سراتو TD، سراتوهای وارداتی و سراتوهای سایپا (2010 تا 2012)
  • سراتو YD ، سراتو نیوفس وارداتی ( 2013 تا به امروز)

سراتو، این خودرو شهری پرطرفدار، که مصرف کم و سواری راحت، جزء مزیت‌های آن محسوب می‌شود. متأسفانه کیفیت پایین کابین خودرو، مشخص‌ترین نکته منفی این مدل از ماشین است. در حال حاضر، آخرین مدلی که از سراتو در بازار ایران موجود است، سراتو سایپا اشپینال و سراتونیو نسل سوم می‌باشد. به طور کلی سراتو، با دو موتور 1و 6، 2 لیتری، همراه با جعبه دنده‌ای اتومات و دستی، به بازار کشور عرضه شد. در سال 2014، پس از ورود سراتوی نسل سوم، تولید این خودرو به‌وسیله کمپانی کیا متوقف شد، ولی شرکت سایپا با همکاری کیا، اقدام به مونتاژ کیا سراتو با نام استعاری سراتو سایپا نموده است، این مدل از ماشین با اعمال بعضی از ارزان سازی‌ها به بازار عرضه شد.

معرفی برخی از مهم‌ترین و پر فروش‌ترین لوازم یدکی کیا (سراتو)

از آنجایی‌که قطعات یدکی کیا (سراتو) زیاد و متنوع هستند، ما در اینجا به تعداد محدودی از قطعات این خودرو و علائم خرابی آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید
لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید

پمپ هیدرولیک فرمان سراتو

ممکن است در زمان چرخاندن فرمان، حس کنید که فرمان سفت شده، صداهایی را بشنوید یا متوجه روغن‌ریزی در قسمت پمپ فرمان سراتو شوید. هر کدام از این علائم می‌تواند گویای این باشد، که باید پمپ هیدرولیک فرمان را عوض کنید. استفاده از لاستیک و رینگ نامناسب، می‌تواند در خرابی این قطعه نقش داشته باشد. بنابراین برای داشتن تجربه رانندگی بهتر و راحت‌تر، باید سیستم هیدرولیک فرمان، که جزء مهم‌ترین قطعات سراتو است، به خوبی کار کند. توصیه می‌شود، در زمان خرابی این قطعه در خودرو سراتو، آن را جدی گرفته و قطعه اصل و مرغوب را جایگزین کنید.

بلبرینگ چرخ جلو سراتو

بلبرینگ، یکی از مهم‌ترین قطعات در جلوبندی و چرخ خودروها است. قفل شدن لاستیک، در رفتن چرخ‌ها، لق زدن لاستیک‌ها، از مشکلات رایج خراب شدن این قطعه در خودرو سراتو می‌باشد. در واقع بلبرینگ سراتو، اصلی‌ترین وظیفه‌اش، کمتر شدن صدای چرخ‌ها و چرخش راحت آن‌ها است. لرزش فرمان در زمان رانندگی، علامت اولیه خرابی بلبرینگ است. ممکن است یکی از بلبرینگ چرخ‌ها خراب شود، در این صورت، لازم نیست همه بلبرینگ‌ها تعویض شوند، پس عوض کردن همان کافی می‌باشد.

استپ ترمز زیر پای سراتو

زمانی‌که پدال ترمز را فشار می‌دهید، چراغی در عقب خودرو روشن می‌شود. حال اگر با فشار دادن پدال ترمز و توقف اتومبیل، چراغ عقب روش نشود، چه اتفاقی برای خودرو می‌افتد؟  بله، ماشینی که در عقب خودرو حرکت می‌کند، متوجه توقف شما نمی‌شود و سبب تصادف خواهد شد. استپ ترمز، جزء قطعات و لوازم یدکی مهم کیا (سراتو) است، که با فشار پدال به‌وسیله راننده، پالس الکتریکی به‌طرف حس‌گر ارسال شده، و چراغ عقب ماشین روشن می‌شود. سلامت این نوع از لوازم یدکی کیا، به‌میزان زیادی خودرو سراتو را از بروز چنین تصادفاتی مصون می‌دارد.

سنسور پارک دنده عقب سراتو

یکی از آپشن‌های مهم در کیا سراتو، سنسور پارک دنده عقب است، که از کارایی و اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. ممکن است زمانی برای پارک خودرو به‌دلیل نداشتن دید کافی و کمبود جا پارک دچار مشکل شوید. سنسور پارک دنده عقب موجب می‌شود، که راننده بتواند در شب و جاهای تاریک به راحتی خودرو خود را پارک کند. خرابی این قطعه در چنین مواقعی، سبب می‌شود که در زمان پارک خودرو یا حرکت به عقب، ماشین به موانعی مانند جدول کنار خیابان و.. برخورد کرده و سبب خرابی و خسارت به خودرو شود.

جعبه فرمان سراتو

ممکن است در زمان رانندگی احساس کنید، فرمان تند و تیز شده یا بازی می‌کند و شل می‌شود. در این صورت جعبه فرمان ماشین سراتو ایراد پیدا کرده است.  جعبه فرمان، در واقع مجموعه‌ای از قطعاتی است که وظیفه آن چرخش چرخ‌ها و هدایت آن‌ها را بر عهده دارد و چیزی پیچیده‌تر از فرمان است. این قطعه به راننده کمک می‌کند تا خودرو را در جهتی که فرمان را می‌چرخاند حرکت دهد. در زمان خرابی این قطعه باید سریعاً آن را تعمیر یا تعویض کرد. جعبه فرمان خودروها، با یکدیگر متفاومت هستند، بنابر این در زمان خرید این نوع از لوازم یدکی کیا باید توجه و دقت لازم را داشته باشید.

شمع موتور سراتو

وجود تنوع در قطعات و لوازم یدکی کیا (سراتو)، سبب شده که لوازم تقلبی با قیمتی کمتر در میان مصرف کنندگان افزایش پیدا کند. شمع موتور سراتو، جزء مهم‌ترین قطعاتی است، که در صورتی خرابی آن و یا استفاده از جنس تقلبی و بی‌کیفیت، ایمنی راننده و سرنشینان ماشین را به خطر می‌اندازد. این قطعه وظیفه پمپاژ بنزین به موتور خودرو را دارد. اگر شمع موتور خراب شود، بنزین به خوبی به موتور نمی‌رسد، و عمل احتراق انجام نمی‌شود. در این حالت موتور خاموش شده و خودرو دیگر حرکت نمی‌کند.

راهنمای خرید قطعات و لوازم یدکی کیا (سراتو)

 

لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید
لوازم و قطعات سراتو را بیشتر بشناسید

 

صاحبان خودرو سراتو، باید پیش از خرید هر کدام از قطعات این خودرو، اطلاعات کافی و لازم را از قطعات موتوری و فنی آن داشته باشند. باید سعی شود، نظر متخصص و تعمیر کار لوازم یدکی کیا را، برای انتخاب بهترین قطعه جویا شوند. علاوه بر این باید توجه داشت که از قطعات تقلبی، به‌جای قطعات اصلی استفاده نکنند، زیرا این‎‌کار خود هدردادن زمان و هزینه است. بنابراین نکاتی را باید در این زمینه یادآوری کینم:

  • قطعات اصلی سراتو، علاوه بر قیمت بالا دارای گارانتی هستند. قطعات تقلبی ضمانتی ندارند و قیمت کمتری دارند. قطعات اصلی و با کیفیت، کارکردی مشابه با لوازم اصلی خودرو دارد. قطعات اصل، مدت زمانی طولانی کارکرده و حتی ممکن است هیچ وقت خراب نشوند.
  • خرید لوازم یدکی سراتو، نوع بسته بندی قطعات و لوگوی حک شده بر روی قطعات لوازم یدکی کیا، نشان دهند اصل بودن این آن‌ها است.
  • خرید لوازم یدکی از کمپانی‌های و برندهای معتبر، نشان دهنده قابل اعتماد بودن محصول است.

در حال حاضر، فروشگاه‌های لوازم یدکی زیادی در سراسر کشور وجود دارند. ولی پیدا کردن فروشگاهی با سابقه و دارای قطعات اصل، کار ساده‌ای نیست. برای پیدا کردن فروشگاه معتبر، اول خوشنامی آن در میان مشتریان، دوم تأیید تعمیرکاران متخصص لوازم یدکی کیا، از راه‌های مهم برای تشخیص فروشگاه معتبر است. کردیدک، یکی از وارد کنندهای لوازم یدکی کیا است، که تمامی این لوازم را به‌صورت اصل و گارانتی‌دار به‌دست مشتریان خود می‌رساند.

شما می‌تواند با مراجعه حضوری به فروشگاه، از تمامی قطعات و لوازم یدکی کیا موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید. در صورت عدم مراجعه حضوری، فروشگاه کرد یدک، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده، تا از طریق وب سایت همه لوازم یدکی کیا را همراه با قیمت آن‌ها مشاهده نموده و خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما در این فروشگاه، همواره آماده هستند، که به تمامی سؤالات شما در مورد قیمت و سایر اطلاعات این قطعات و لوازم یدکی سراتو، پاسخ دهند.



مقالات مرتبط:

لوازم یدکی کیا

لیست لوازم یدکی کیا