مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

در مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا ، دو خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه کرده‌ایم.

کیا و هیوندای دو برند تجاری کره ای که به نوعی شریک تجاری یکدیگر نیز هستند، با تکیه بر تکنولوژی و طراحی بروز توانسته اند جایگاهی با ثبات را در بازار جهانی برای خود بدست بیاورند. کیا سراتو و هیوندای النترا خودروهای سدان کامپکتی هستند که طی سالیان دراز دچار تغییرات بنیادی زیادی شده اند. سابقه حضور این دو خودرو در ایران به سال ها پیش برمی‌گردد، اما در این میان سراتو به عنوان یار قدیمی‌تر معرفی می‌شود.

هیوندای النترا خودرویی است که از سال ۱۹۹۰ تا کنون تولید شده‌است. طراحی آن  از جمله خودروهای موتور جلو، محور جلو بوده است. این خودرو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته شناخته شده است. امروزه این مدل مورد توجه بخش بزرگی از بازار قرار دارد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد و هم اکنون مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است.

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا
مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

مشخصات فنی هیوندای النترا:

النترا یکی از پرطرفدارترین محصولات هیوندای در ایران و حتی در بازار اروپا و امریکا است. النترا مدل 2018 از موتور 2 لیتری MPI بهره می‌برد.

قدرت این خودرو توسط جعبه دنده 6 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه 1999 سی‌سی با سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای به بازار عرضه شده است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب‌بخار در دور 6200 و بیشینه گشتاور 196 نیو‌تن‌متر در دور 4000 است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و قادر است تا خودرو را به بیشینه سرعت 202 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو6، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، تنها 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات ظاهری هیوندای النترا:

در طراحی نمای جانبی هیوندای النترا 2018 خطوط برجسته‌ایی وجود دارد که از بالای دستگیره درب‌ها و در سرتاسر ستون کناری امتداد دارد. در طراحی نمای پشتی این خودرو ساختار بصری شبیه به هیوندای سوناتا 2018 می‌باشد. چراغ‌های باریک و بزرگ عقب خودرو به تبعیت از سوناتا نسل جدید طراحی شده و دارای گرافیکی مدرن می‌باشد. کابین هیوندای  النترا 2018 نسبت به نسل قبل خود از کیفیت بهتری برخوردار است. در نسل قبلی النترا از پلاستیک خشک استفاده شده بود اما در نسل جدید طراحی منحصر به‌فرد داخلی خودرو لوکس و اروپایی‌تر شده‌ است.

  • از ضعف‌ها ی عمده هیوندای النترا 2018 می‌شود به عایق‌بندی نسبتا نامناسب خودرو اشاره کرد که باعث شده در مقایسه با رقبا ضریب نفوذ صدای ورودی به داخل کابین افزایش پیدا کند.

مزایای النترا

  • موتور جدید 2 لیتری
  • طراحی کابین لوکس تر نسبت به نسل قبل
  • آپشن های جدید
  • مصرف سوخت مناسب

معایب النترا

  • سواری خشک و معمولی
  • کافی نبودن فضای عقب کابین
  • کیفیت نامناسب مواد مصرفی در کابین
  • نفود بیشتر صدا به داخل کابین در مقایسه با رقبا
  • قیمت غیر منطقی در بازار ایران

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد. کیا سراتو مدل ۲۰۱۸ نسل دوم این خودرو است که با کد YD در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شد. در طراحی نسل جدید کیا سراتو 2018 از کیا اپتیما الهام گرفته شده‌است.


برای شناخت بیشتر هیوندای النترا؛ کردیدک این دومقاله را به شما پیشنهاد می‌کند:

هیوندای النترا 2020

هیوندای النترا 2021


 

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا
مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

مشخصات فنی کیا سراتو:

کیا سراتو مدل 2018 از یک پیشرانه ۴ سیلندر 2000 سی سی بهره می‌برد که قدرتی معادل 150 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 192 نیوتن متر تولید می‌کند. گشتاور خروجی موتور کیا سراتو 2018 توسط یک گیربکس شش سرعته شیفت ترونیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود که تعویض دنده‌ها توسط اهرم‌ها یا شیفترهای پشت فرمان امکان پذیر است. مصرف سوخت مدل 2018 کیا سراتو  7.5 لیتر در 100 کیلومتر است.

مشخصات ظاهری کیا سراتو:

بدنه این خودرو ۴۵۶۰ میلیمتر طول، ۱۷۸۰ میلیمتر عرض و ۱۴۴۵ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله دو محور کیا سراتو نیز معادل ۲۲۰۰ میلیمتر است.

در قسمت مشخصات فنی، چون هر دو خودرو مجهز به پیشرانه‌های یکسان هستند، هیچ کدام نسبت به یکدیگر برتری نداشته و عملکرد یکسانی در شتاب‌گیری اولیه و ثانویه دارند.

پلتفرم طراحی شاسی، موتور و گیربکس کیا سراتو دقیقا با هیوندای النترا یکی است.  پس لوازم مصرفی هر دو خودرو تقریبا یکی می‌باشد.

مزایای سراتو 

  • ارگونومی و طراحی کابین و صندلی ها
  • امکانات رفاهی بیشتر در مقایسه با النترا
  • کیفیت کابین بالاتر از رقبا

معایب سراتو

  • تعداد کیسه های هوا کمتر نسبت به النترا
  • مناسب نبودن فضای عقب کابین برای افراد قد
  • خوش فروش نبودن در بازار دست دوم

مقایسه امکانات رفاهی در بحث مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا
مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

تجهیزات ایمنی و رفاهی هیوندا النترا:

هفت کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)، سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر لمسی پنج اینچی و شش بلندگو به همراه ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی.

تجهیزات ایمنی و رفاهی کیا سراتو:

شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، سیستم تشخیص نقطه کور، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با درگاه USB و AUX و بلوتوث، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی.

برخی امکانات مانند پدال‌های تعویض دنده در سراتو وجود دارد که هیوندای فاقد آن می‌باشد و از طرفی، النترا با داشتن هفت کیسه ایمنی هوا و گرمکن فرمان از سراتو پیشی گرفته است، بنابراین نمی‌توان هیچ‌کدام را نسبت به دیگری در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برتر دانست.

 

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا
مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

فضای حمل بار

برای حمل کیسه های خرید روزانه، وسایل کودکان یا اسباب یک سفر خانوادگی  نیاز به فضای کافی در یک خودروی سدان  وجود دارد.

هیوندای النترا و کیا سراتو هر دو مجهز به صندلی عقب با قابلیت تا شدن با نسبت ۴۰/۶۰ هستند تا بتوان اشیایی که طول زیادی دارند را در محل نشستن سرنشینان در عقب کابین قرار داد. اگر صرفا فضای صندوق بدون خواباندن صندلی‌ها مدنظر باشد سراتو ۴۲۱ لیتر ولی النترا ۳۹۹ لیتر فضا برای حمل بار دارند که از این نظر سراتو برتری اندکی به النترا دارد.

 فضای کابین

ـ النترا و سراتو ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارند ولی هیچ یک از آنها جز خودرو‌های جادار به شمار نمی‌روند. در قسمت عقب این دو خودرو فضا برای نشستن سه نفر وجود دارد ولی بهتر است در مسافت‌های طولانی دو فرد بالغ در قسمت عقب کابین بشینند.

ـ فضای سر برای سرنشینان عقب سراتو ۹۴٫۷ سانتی متر و فضای پای آنها ۹۱٫۱ سانتی متر است. فضای سر برای سرنشینان عقب النترا با سراتو یکسان است ولی فضای پای سرنشینان عقب النترا ۹۰٫۶ سانتی متر است که اندکی کمتر از سراتو است.

ـ در فضای نشیمن‌گاه صندلی‌های دو خودرو تفاوت بیشتری دیده می‌شود. این فضا در صندلی های عقب سراتو ۱۳۴٫۸ سانتی متر است. ولی در صندلی‌های عقب النترا ۱۳۱٫۹ سانتی متر است که باعث می‌شود محدودیت فضای بیشتری برای سه فرد بالغ در قسمت عقب کابین وجود داشته باشد.

ـ کیا سراتو فضای سر بیشتری برای سرنشینان جلو دارد زیرا این فضا در سراتو ۹۹٫۳ سانتی متر و در النترا ۹۸٫۵ سانتی متر است.



کردیدک در سایت خود امکان ارتباط با مراجعه کننده و مشاوره رایگان دارد و همچنین امکان خرید حضوری و غیر حضوری و آنلاین هم دارد.

با ما در تماس باشید.