کیا استینگر 2020

تغییرکیا استینگر 2020

کیا استینگر 2020 محصول کمپانی کیاموتور است. شرکت کیا که قصد رقابت با سدان‌های راننده‌محور آلمانی را داشت. تصمیم به توسعه مدل استینگر گرفت .اما با اینکه هندلینگ قابل قبول، توانایی‌های حرکتی بالا و قیمت مناسب تری نسبت به دیگر رقبا داشت . استینگر  در بازار با استقبال خوبی مواجه نشد و نتوانست از لحاظ فروش خیلی  موفق عمل کند. و این باعث شد آینده سدان تازه نوپای کره‌ای‌ها در هاله‌ای از شک و تردید قرار گیرد و رایزنی‌ها از احتمال عدم تولید نسل دوم آن حکایت داشت. فروش کیا  2019 درمقایسه با  2018 به میزان 18 درصد افت داشت.و شیوع جهانی ویروس کرونا مزید بر علت شده و استینگر از نظر فروش اصلا روزهای خوبی را سپری نمی کرد،

مشکلاتی که ویروس کرونا به راه انداخته، ادر حال حاضر تمامی خودروسازان رابا چالش فروش مواجه کرده، به همین دلیل اکثر آنها روی مدل‌های محبوب‌تر تمرکز کرده اند. و چنین اوضاعی استینگر را بیش از پیش در معرض خطر قرار داده است.

ولی مصاحبه اخیری که مدیر طراحی کیا یعنی آقای کریم حبیب درنشریه تاپ گیر انجام داده، تا حدودی امیدها را برای ادامه حیات استینگر زنده نگه داشته است. بنا بر صحبت‌های صورت گرفته شده اکنون صنعت خودرو به سمت مدل‌های الکتریکی حرکت می‌کند و محبوبیت این مدل‌ها نزد مردم روز به روز در حال افزایش است؛ از این رو استینگر می‌تواند درآینده به عنوان یک اتومبیل برقی تولید شود.

 

 

 

تصمیم احتمالی کیا برای تغییر ماهیت استینگر، چندان هم دور از ذهن نبود، چرا که این شرکت برای ادامه فعالیت خود باید به سود دهی برسد .البته این استراتژی امکان دارد شامل سایر محصولات کیا نیزبشود. این خودروساز کره‌ای مدل‌های نام‌آشنا را با پیشرانه‌های تمام الکتریکی روانه بازار کند. گفته شده کانسپت برقی Imagine برای تولید چراغ سبز گرفته و اگر تمام برنامه ها درست واصولی  پیش برود، سال آینده شاهد معرفی نسخه خیابانی این مدل خواهیم بود. گفته می‌شود که با وجود شتاب بسیار بالایی داشته و به احتمال قوی برای انواع اتومبیل‌های اسپرت و سوپراسپرت رقیبی دردسرساز خواهد شد.

درگزارشی که از  باشگاه خبرنگاران جوان نقل شده ، کیا استینگر جزئیاتی از فیس لیفت خود را که شامل تغییر در تزیینات داخلی و تغییراتی بر روی بدنه خودرو داده را اعلام کرد وبا بهرمندی از یک اگزوز جدید از یک قدرت 3 اسب بخاری برخوردارشده است. و با وجود داشتن داشتن لوله‌های بزرگتر و دریچه پروانه در اگزوز،  این خودرومی‌تواند، به خاطر حالت Eco یا Comfort، برجسته‌تر و عمیق تر نسبت به قبل هیجان انگیز به نظر آید.

بررسی طولانی مدت کیا استینگر 2020

در این خودرو به روز شده، تغییرات بیرونی حداقل است. و باید به Stinger GT-S حتی بیشتر طعم Grand Tourer را بدهد و به خوبی با شخصیت آن متناسب باشد. جلوی Stinger ، چراغ‌های LED باریک‌تری نصب شده است، عقب‌ها به عرض کامل درب عقب کشیده می‌شوند.

قدرت این خودرو همانطور که گفته شد از افزایش حاشیه‌ای 3 اسب بخار برخوردار است و درکل آن را به 368 اسب بخار می‌رساند. حداکثر گشتاور 376 پوند فوت ثابت مانده و در 1300 دور در دقیقه و 4500 دور در دقیقه پخش می‌شود.

با این وجود در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک این خودروتغییری صورت نگرفته است. بعید است که آمار عملکرد نیز تغییر چندانی داشته باشد، بنابراین انتظار می رود استینگر جدید با نسخه‌های قبلی 4.7 ثانیه زمان 0-62 مایل در ساعت و حداکثر سرعت 168 مایل در ساعت تطبیق داشته باشد.

 بررسی کیا استینگر GT420

موتور‌های 2.0 لیتری بنزینی و 2.2 لیتری دیزلی از ویژگی‌های خاصی نداشتند، آن‌ها به مالکیت استینگر ارائه دادند که کمی خراب‌تر از V6 گران قیمت و تشنگی 3.3 لیتری بود.

کیا تقریبا به تمام مدل های خود جدیدترین سیستم‌های سرگرمی رااضافه کرده است. Stinger فرار نمی‌کند، اکنون با یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی8.0 اینچی استاندارد با Apple calrpleyو Android Auto به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

این قابل ارتقا به یک سیستم پرچمدار 10.25 اینچی است که با برنامه UVO Kia جفت می‌شود، از طریق telematics متصل و برخی از کار‌ها از راه دور – برخی از بازار‌ها حتی می‌توانند موتور‌های خود را روشن کرده و کابین را از راه دور گرم کنند.

در پشت فرمان بیشترعملکرد صفحه نمایش وجود دارد، جایی که اکنون همه مدل‌ها یک صفحه نمایش 4.2 اینچی رنگی بین صفحات را دریافت می‌کنند که قابل ارتقا به یک صفحه کاملاً دیجیتالی 7.0 اینچی است.

کنترل کروز به ناوبری متصل است که  اگر به سمت پیچ متمایل شوید سرعت را کم می کند  و هنگامی که جاده به عقب باز می‌شود به سرعت اصلی باز می‌گردید. همچنین در هر آینه درب ورودی دوربین وجود دارد (نشانگر را حرکت دهید و یک تصویر با وضوح بالا از نقطه کور شما در صفحه ابزار نمایش داده می‌شود).

قیمت‌ و مشخصات نهایی این خودرو انگلیسی هنوز مشخص نشده است. طبق معمول برای لیفت، انتظار افزایش قیمت را باید داشته باشید. افت موتور‌ با مشخصات پایین‌تر به این معنی است که قیمت 32925 پوندی بنزین 2.0 لیتری در گرد و غبار باقی می‌ماند. به احتمال زیاد شاهد یک افزایش ملایم در قیمت فعلی 41، 145 پوند مدل GT-S خواهیم بود.

 

 

 

 

مقایسه جالب ودیدنی کیا استینگربا پورشه پانامراو بی ام و 640گرن کوپه

این روزها توجه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو به سدان اسپرت کیا موتورز جلب شده است و با توجه با توانایی‌های که دارد،  برای رقبای سرسخت و نامداری مثل پورشه و بی‌ام‌و خط و نشان می‌کشد. پس از اینکه برند کره‌ای از اولین سدان اسپرت خود موسوم به کیا استینگر (Stinger) در نمایشگاه خودروی دیترویت سال گذشته رو نمایی کرد. بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان خودرو مشتاق عرضه‌ی این سدان شدند.

کیا معتقد است که استینگر جدید بسیار متفاوت است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. و ازمیان خودروهای که توسط سایت موتور 1 آزمایش شده است، به نظر می آید خودروی اسپرت کیا استینگر با پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر بی‌توربو فوق العاده باشد. آن‌جا که کارشناسان این خودرو را در برابر بی‌ام‌و 430iگرن‌کوپه قرار می‌دهند و آن  ها را با هم مقایسه می‌کنند که قیمتی مشابه کیا استینگر GT دارد. البته در این مقایسه، محصول اسپرت کیا از نظر قیمت و قوای فنی برتری نسبتا خوبی کسب کرد و برنده اعلام شد.

درویدئویی که لینک آن انتهای این پاراگراف قرار می‌گیرد، مقایسه‌ای بین کیا استینگر GT‌، پورشه پانامرا و بی‌ام‌و 630iگرن‌کوپه صورت گرفته. البته چون کیا این ویدئو را منتشر کرده است، نتیجه را می توان  حدس زد ؛ اما تماشای آن خالی از لطف نیست.  سازمانی مستقل آزمایش های این ویدیورا بر عهده گرفته است و در آن از تمام مزایا صحبت می‌شود که اکثر افراد بعد از رانندگی با کیا استینگر در مورد آن صحبت می کنند. تحرک بالا و قدرت خودرود رقابت عملکرد بسیار خوبی از خود به نشان می دهد ؛ حتی زمانی که رقبا قیمتی دو برابر آن داشته باشند. ب ی‌ام‌و قیمت مشابه ی برای مقا یسه  خودروی داشت؛ اما کیا بی‌ام‌و  640iگرن‌کوپه M‌ اسپرت را انتخاب کرد که در اندازه و میزان قدرت مطابقت بیش‌تری دارد ولی قیمت آن خیلی بیش‌تر از کیا استینگر است. مسلما پورشه پانامرا یک مدل پایه است؛ اما قیمتی بیش از دو برابر استینگر دارد و مشخص است که از نظر قیمت نمی‌توان مقایسه خوبی بین این دو داشت.

فیلم مقایسه کیا استینگر با پورشه پانامراو بی ام و 640گرن کوپه را در اینجا ببینید.

آزمایش‌هایی مانند زمان صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و رانندگی مارپیچ و عملکرد زمانی در مسیر بسته پیست صورت گرفت و رانندگان خودروها، گری توماسون، جرج دوگانیس و کن موتونیشی بودند.

کیا استینگر توانست عملکرد بهتری نسبت به رقبایش داشته باشد . او از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴.۶۰ ثانیه طی کرد  و همچنین در عملکرد زمانی پیست هم خودروی اسپرت کیا توانست با ۴۵.۷۰ ثانیه، نمایش بهتری نسبت به پورشه پانامرا و رقیب دیگر از بی‌ام‌و نشان دهد.

پیش از این کیا مقایسه نسبتا دور از ذهنی بین کیا فورته جدید و لامبورگینی اونتادور صورت داد؛ اما استینگر GT‌ به هیچ وجه قصد شوخی ندارد. روزهای تاریک کیا با خودروی کیا سفیا تمام شده است و این خودروساز کره‌ای تفاوت‌ زیادی با گذشته دارد.

کردیدک مشاورین متخصصی در زمینه قطعات اصلی کیا و هیوندا دارد. با ما در تماس باشید.