هیوندای النترا ۲۰۲۱

بررسی هیوندای النترا ۲۰۲۱

شرکت هیوندای پس از معرفی چند کراس‌اور جدید و همچنین سوناتا 2020،  اکنون النترای جدیدی را رونمایی کرده که نسل جدید النترا مدل 2021 است. با وجود رویکرد بخش بزرگی از مشتریان بازار خودرو به کراس‌اورها، هیوندای همچنان قصد دارد بازار دو سدان پر فروش خود را حفظ و تقویت نماید. ویژگی نسل جدید هیوندای النترا افزوده شدن نسخه هیبرید به این خودرو است، کاری که برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

هیوندای را همگی به مثابه شرکتی با قدرت و قدمت می‌شناسیم. النترای 2021 به عنوان سدان کامپکت هیوندا هم در همین زمینه ظاهری بسیار محکم و جذاب دارد. هیوندای النترا جدید با طراحی زیبا و کابینی مدرن، درمیان رقبایش با جدیت مانند تویوتا کرولا، هوندا سیویک و نیسان سنترا رقابت کند. کمپانی هیوندای گفته در آینده مدل هیبریدی از این خودرو هم معرفی می‌کند. مسئله دیگر اینکه خودرو به سیستم‌های کمک راننده و آپشن‌های بیشتری بر روی آن اراده داده است.

النترا 2021 بهترین سدان کامپکت

هیوندای النترا مدل 2021 که در رده سدان‌های کامپکت قرار دارد، باید به رقابت با خودروهایی مثل  تویوتا کورولا، هوندا سیویک و مزدا 3 برود. به نظر می‌رسد نسل جدید هیوندای النترا با طراحی جدیدش، فناوری‌های تازه و قیمت رقابتی خود را افزایش داده.

موتور، گیربکس و پرفورمنس

پیشرانه استاندارد غیرهیبریدی هیوندای النترا مدل 2021 همان موتور مدل سال پیش بوده. مدل‌های پایه النترا به یک موتور 4 سیلندر 147 اسب بخار مجهز هستند. هیوندای النترا جدید فقط دیفرانسیل جلو است و با یک گیربکس CVT عرضه می‌شود. مدل هیبریدی از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و سیستم روی هم رفته 139 اسب بخار قدرت دارد. در مدل هیبریدی تعویض دنده بوسیله یک گیربکس اتومات شش دنده انجام می‌شود. هیچ یک از این ترکیب‌های فنی  شتاب گیری خوبی به خودرو نمی‌دهد، اما حواسمان باشد تا وقتی راننده این خودرو نشده‌ایم در مورد آن قضاوت نکنیم. مدلی که ما بیشتر از همه منتظرش بودیم هیوندای النترا N لاین است که پرفورمنسی فوق العاده‌ای دارد.موتور 1.6 لیتری توربو 4 سیلندر هیوندای است. خودرو به یک گیربکس 7 دنده اتومات دو کلاچه مجهز است و آپشن گیربکس شش دنده دستی دارد.

 

 

تغییرات مدل النترا 2021

شرکت هیوندای طرح کلی مدل سال 2021 النترا ارائه داده  که با طراحی ظاهری و کابین مدرن و شیک و آپشن‌های مدرن انتظار سود فراوانی برای آن می‌رود. همان‌طور که گفتیم، شرکت برای اولین بار یک النترای هیبریدی می‌خواهد روانه بازار می‌کند. یک مدل قدرتمند دیگر هم قرار است روانه بازار شود و خیلی‌ها آن را رقیبی جدی برای هوندا سیویک Si و فولکس واگن جتا GLI می‌دانند. فروش هیوندای النترا مدل 2021 نیمه دوم امسال شروع شده است. قیمت مدل پایه SE این خودرو حدوداً 20 هزار دلار بوده و مدل قدرتمند N لاین قیمتش از 27 هزار دلار شروع می‌شود.

مصرف سوخت

EPAاطلاعات مصرف سوخت هیوندای النترا مدل 2021 را منتشر کرده، عملکرد این خودرو در این قسمت مشابه مدل 2020 باشد. هیوندای النترا 2020 در جاده مصرف سوختی برابر با 5.7 لیتر دارد. نسل قبلی النترا همچنین در تست 320 کیلومتری جاده موفق به ثبت رکورد مصرف سوخت 5.4 لیتر شد. هیوندای النترای هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی معادل حداقل 4.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد.

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی در النترای 2021 :

ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده

هشدار خروج از لاین با کمکی حفظ مسیر

کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ خودرو بین خطوط

 

راحتی سرنشینان باوجود ابعاد متفاوت النترا

به خاطر استفاده از پلتفرم جدید، فاصله محورها و طول کلی هیوندای النترا به ترتیب 2.5 و 5 سانتی‌متر بیشتر شده است. این خودرو پهن‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است، این تغییر و طراحی خاص بدنه، طبق گفته سازنده به شکل یک کوپه چهار در ساخته شد. با وجود شیب چشمگیر سقف، فضای سر سرنشینان در هیوندای النترا با نسل 2020 این خودرو مثل هم است که دلیل این کار را باید در پایین‌تر بودن موقعیت صندلی‌ها پیدا کرد. فضای جلوی پای سرنشینان جلو و عقب هم به ترتیب 107.44 و 96.5 سانتی‌متر اندازه‌گیری شده که در میان رقبا عدد خوبی به حساب می‌آید.

کابین، راحتی سواری و فضای بار

داخل کابین النترا مثل سایر آپشن‌های متفاوت این خودرو نیز تغییرات بزرگی برای مدل سال 2021 داشته است. طراحی داشبورد و کنسول مرکزی حول محور راننده می‌باشد قسمت سرنشین بیشتر حالتی مینیمالیستی دارد. یک نوار چراغ LED روی عرض داشبورد، از ستون فرمان تا پنل در سمت سرنشین کشیده شده. با توجه به افزایش ابعاد بدنه هیوندای النترا، ظرفیت سرنشین مدل 2021 برای ردیف عقب صندلی‌ها بیشتر شده است، از این حیث  النترابه خوبی می‌تواند با نیسان سنترا و فولکس واگن جتا، رقابت کند. از نظر فضای بار هم خودرو نسبت به مدل قبل خیلی جادارتر شده است.

 

کابین هیوندای النترا مدل 2021

این سدان کره‌ای به صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی مثل ترمز اضطراری خودکار، دستیار تغییر خطوط و پایش هوشیاری راننده مجهز شده است. در صورت سفارش خریدار امکاناتی مثل پایش نقاط کور و کروزکنترل تطبیق‌پذیر هم  به هیوندای النترا مدل 2021 اضافع شده است. النترا 2021 مثل سوناتا فناوری کلید دیجیتال دارد، امکانی که به راننده اجازه می‌دهد بسیاری از عملکردهای خودرو را از طریق تلفن هوشمند کنترل نماید.

پیشرانه هیبرید برای نخستین‌بار در النترا

نسل جدید هیوندای النترا همچون قبل در سه تریم SE، SEL و پرمیوم عرضه می‌شود. نیروی محرکه هم از همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مشابه مدل 2020 تامین می‌شود که 147 اسب‌بخار قدرت و 264 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق چند نوع جعبه‌دنده گوناگون قابل سفارش، به چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد.

مسئله مهم درمورد بخش فنی نسل جدید هیوندای النترا اضافه شدن نسخه هیبرید به این خودرو است. کاری که برای نخستین‌بارصورت گرفته است. براساس  استقبال زیاد خریداران از مدل‌های هیبریدی، هیوندای همچنین می‌خواهد سهمی از این بازار را داشته باشد. پیشرانه النترا هیبرید شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی بوده که مجموعاً 139 اسب‌بخار قدرت و 179 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه خودکار شش سرعته به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

اگر عملکرد جعبه‌دنده هیوندای النترا هیبرید مشابه نمونه نصب شده در مدل Ioniq باشد، حتما نتیجه خوبی خواهد داشت، چرا که بیشتر رقبای این خودرو به جعبه‌دنده CVT مجهز هستند. پشتیبانی این مجموعه فنی توسط باتری 1.3 کیلووات ساعتی که در زیر صندلی‌های عقب نصب شده، است.

امکانات جدید برای کابین هیوندای النترا

هیوندای النترا مدل 2021 در مدل پایه هم به نمایشگر لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو تجهیز شده که این مورد بین سایر خودروها وجود نداشته. در تریم کامل‌تر سایز نمایشگر به 10.3 اینچ افزایش پیدا کرده و صفحه پشت آمپر هم به نوع دیجیتال تغییر می‌یابد. بد نیست بدانید در این نمایشگر دو صفحه جدا در زیر یک پوشش شیشه‌ای قرار دارد که می‌توانند همزمان به صورت مجزا از هم عمل کنند. یعنی مثلاً از طریق بلوتوث به دو تلفن همراه وصل بشوند. این دسته آپشن‌های خلاقانه را در هیچ‌کدام از رقبای النترا 2021 مشاهده نکردیم.

هیوندای النترا هیبرید

طبق اعلام هیوندای، مصرف سوخت النترا هیبرید در سیکل ترکیبی 4.7 لیتر است که در نتیجه آن را در برابر رقبایی مثل تویوتا کورولا و هوندا اینسایت، هیبرید قرار داده است. مصرف سوخت ترکیبی هردو خودروی مذکور براساس استاندارد EPA در حدود 4.5 لیتر بر یکصد کیلومتر مسافت اعلام کرده‌اند.

پس از معرفی مدل‌های سوناتا هیبرید، کونا EV، خودروی پیل سوختی نکسو (با تولید محدود) و سه نسخه از ایونیک شامل مدل‌های برقی، پلاگین هیبرید و هیبرید، حالا النترا هیبرید هم به جمع سایر مدل‌های هیبرید این خودروساز کره‌ای اضافه می‌شود.

نسخه N Line برای مشتریان جوان النترا

هیوندای همینطور درباره ساخت نسخه قوی‌تر از النترا هم وعده داده که احتمالاً همان مدل N Line است. پیشرانه قابل نصب در این خودرو می‌تواند یکی از دو موردی است که در مدل‌های فعلی هیوندای شاهد هستیم یعنی پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری نصب شده در I30 N به قدرت 275 اسب‌بخار و یا نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ که در نسل فعلی مدل هاچ‌بک النترا GT N Line  نصب شده.  201 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها می‌فرستد. صرف نظر از این‌که کدام یک از این پیشرانه‌ها در نسخه N Line النترا نصب می‌شود، قدرت این مدل نسبت به نسخه‌های استاندارد و هیبرید النترای سابق بیشتر است.

کردیدک با سابقه بیش از 10 سال درامرتوزیع و فروش لوازم یدکی هیوندای . کیا، افتخار دارد که قطعات و لوازم اصل را به شما معرفی می‌کند.
با ما در تماس باشد و از متخصصین مجرب ما بهره‌مند شوید.