هیوندای النترا 2020

کمپانی هیوندای زمانیکه نسخه فیس لیفت سدان النترا را معرفی کرد، تغییرات زیادی با مدل‌های پیشین داشت. کردیدک برای شما از ویژگی و مشخصات این برند کره‌ای می‌گوید. مهم‌ترین تغییر در بخش فنی به جایگزینی جعبه دنده CVT  هوشمند به جای جعبه دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک نصب شده بر روی نسخه های 2.0 لیتری و چهار سیلندر باز است. شاید حذف جعبه دنده دستی اتفاق جالبی نباشد اما جعبه دنده جدید باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. که خبر خوبی برای مصرف کنندگان است.
برای سال 2020 ، هیوندای بیشتر بر روی پیشرانه متمرکز بود. هم اکنون تمامی سدان‌های Elantra با موتورهای آسپیره شده از یک گیرنده به طور مداوم متغیر استفاده می‌کنند. Elantra GT یک اتوماتیک شش سرعته اتوماتیک دریافت می‌کند، اما تمام موتورهای توربوشارژ دیگر ، از جمله Elantra Sport ، با واحدهای دو کلاچ جفت می شوند.
مدل 2020 هیوندای النترا هم امکانات جدیدی دارد از جمله:

سیستم تهویه مطبوع خودکار و دو ناحیه‌ای

صفحه‌نمایش 3.5 اینچی پشت آمپرها  در بخش ایمنی؛ اضافه شدن سیستم‌های دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده، از جمله تغییرات النترا است.

سه پیشرانه که برای النترا 2020، تعریف شده از این قرار است:

موتور 2.0 لیتری که قدرتی برابر با 147 اسب بخار را تولید می‌کند. نسخه اکوی این خودرو از موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوی 128 اسب بخاری است. این نسخه از سیستم استارت/استاپ جدیدی برخوردار است. پرچم دار النترا 2020 ،نسخه اسپرت آن است که به پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو مجهز می‌باشد، که قدرتی معادل 201 اسب بخار را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. نکته دیگر اینکه از جعبه دنده دستی خبری نیست و جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه جایگزینش شده است.
قیمت نسخه پایه النترا 2020 برابر با 18950 دلار اعلام شده که 1750 دلار افزایش قیمت داشتخ است. شاید در نگاه اول ین افزایش قیمت خیلی زیاد باشد. اما جالب است بدانید که حدود هزار دلار آن به مجهز شدن این خودرو به جعبه دنده جدید مربوط است. که با این تفاسیر فقط 750 دلار قیمتش افزایش داشته است. برای سدان شش سطح تریم و دو برای هاچ بک وجود دارد. از بین این‌ها ، هیوندای در چهار موتور مختلف و چند انتقال متفاوت  مخلوط می‌شود. سطح تراز ورودی SE ، SEL ، Value Edition و Limited دارای استاندارد چهار سیلندر 2.0 لیتری است که 147 اسب بخار قدرت و 132 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. SE برای 35 mpg ترکیب شده است ، در حالی که بقیه تریم‌ها دارای رتبه ترکیبی 34 مگاپیکسلی هستند.

تیپ‌های هیوندای النترا 2020

این خودرو در 6 تیپ مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

SE

SEL

Value Edition

Eco

Limited

Sport

تیپ‌های خودرو هیوندای النترا 2020 (Hyundai Elantra 2020) هستند.

 

تفاوت تیپ‌های مختلف این خودرو بیشتر در شکل ظاهری و قیمت آن‌ها است.  قیمت این خودرو هیوندای النترا 2020 (Hyundai Elantra 2020) با توجه به تیپ‌های آن متفاوت است.

  1. تیپ SE : دلار 17.450
  2. تیپ SEL : دلار 18.200
  3. تیپ Value Edition : دلار 19.100
  4. تیپ Eco : دلار 19.750
  5. تیپ Limited : دلار 21.300
  6. تیپ Sport : دلار 22.300

حتما توجه داشته باشید که این قیمت‌ها قیمت‌های ایالات متحده آمریکاست، که بعد از ورود خودرو به ایران قیمت‌ها تغییر می‌کند.
شکل ظاهری خودرو هیوندای النترا 2020 (Hyundai Elantra 2020) در تیپ های مختلف متفاوت است. مثلا در بدنه شکل جلو پنجره، پروژکتور و رینگ چرخ‌ها باهم متفاوت است. این خودرو در رنگ‌های: سفید، نقره‌ای، خاکستری، آبی کاربنی، قرمز و مشکی طراحی و تولید شده است.

آپشن‌های خودرو :

سیستم النترا طوری است که هنگام حرکت در مسیر، با توجه به ترافیک مسیر نور بالا و نور پایین را تنظیم می‌کند تا برای دیگر رانندگان مزاحمت بوجود نیاورد.

سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جلو :

این سیستم ترافیک مقابل خودرو را بررسی می‌کند و در صورت احتمال تصادف به راننده هشدار می‌دهد.

اگر راننده به موقع خودرو را نگه ندارد سیستم به طور خودکار ترمز می‌کند تا از تصادف جلوگیری شود.

اخطار توجه راننده :

این سیستم، نحوه رانندگی ، سرعت خودرو، زاویه فرمان و اطلاعات دیگر را آنالیز می‌کند.

در صورت تشخیص خواب آلودگی و یا عدم توجه راننده به مسیر، با هشدار صوتی و بصری راننده را هوشیار می‌کند.

این سنسور در صورت خروج از لاین حرکتی خودرو به راننده هشدار می‌دهد که هرچه سریع‌تر اقدام کند.

ویژگی مدل‌های النترا 2020

چهار سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ که 128 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و 156 اسب بخار گشتاور تولید می‌کند، در سطح ترمز سازگار با محیط زیست سازگار با سوخت Eco است، که 36 مگابایت را در خود جای می‌دهد. Elantra GT دارای استاندارد چهار لیتری درون خط چهار است که 161 اسب بخار قدرت و 150 اسب بخار گشتاور تولید می‌کند و 27 mpg را در ترکیب باز می‌گرداند. سرانجام ، Elantra Sport و Elantra GT N Line مجهز به چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ می‌باشند که 201 اسب بخار قدرت و 195 اسب بخار گشتاور تولید می‌کند. این اسپرت به 29 مگابایت در ترکیب رسیده است. GT N Line با استفاده از یک گیربکس شش سرعته یا 28 mpg همراه با یک گیربکس اتوماتیک ، 26 مگابایت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دستیارخروج مطمئن:

این سیستم هنگامی که خودرو پارک است سمت خیابان را بررسی می‌کند.

اگر خودرویی در حال نزدیک شدن باشد درب عقب را قفل می‌کند تا مسافر به طور ناگهانی پیاده نشود.

کروز کنترل هوشمند :

با توجه به ترافیک مقابل خودرو سرعت را کنترل می‌کند و در صورت لزوم کاهش یا افزایش می‌دهد. حتی اگر راننده کروز کنترل را خاموش نکرده باشد در صورت لزوم سیستم ترمز می‌کند.

هشدار نقاط کور :

این سیستم با استفاده از سنسور نقاط کور مسیر را بررسی می‌کند تا از برخورد خودرو در نقاط کور جلوگیری شود.

هشدار برخورد از عقب :

سنسور هیوندای النترا با پیشرفت نسبت به نسل‌های گذشته زاویه بیشتری را تحت کنترل و بررسی خود قرار داده است، و به شما هشدار نزدیک شدن اجسام از عقب خودرو را می‌دهد.

طراحی داخلی مدل‌های مختلف النترا2020

جالب اینجاست که سدان النترا و هاچ بک النترا GT دارای طراحی داخلی متفاوتی هستند. تفاوت اصلی در قرار گرفتن در صفحه نمایش infotainment است که باعث تغییر در ادغام دریچه هوا نیز می‌شود. در دو پشته مرکز هم  تفاوت‌هایی در موقعیت‌های دکمه وجود دارد. در نهایت ، هر دو کاملاً جذاب هستند ، و از بین بردن نقره‌ای که دارای یک محیط کلی یکنواخت از پلاستیک سیاه معمولی است ، شکسته شده است. لهجه‌های قرمز حداقل باعث برانگیختن خودروهای Sport و N Line می‌شوند. مطیع و درجه یک است تا زمانی که ما در N N هواکش هوای قرمز را احاطه کنیم – Sport از دریچه‌های قرمز رنگ ندارد .
یک ظاهر طراحی شده مویی برای آن بهتر است. از لحاظ کاربردی ، با هر دو طرح ، سنج‌ها و شماره گیری‌ها به راحتی قابل مشاهده و استفاده هستند.

اختلاف تیپ‌های النترا 2020 

اختلاف تیپ‌های النترا در امکانات و آپشن‌ها و شكل ظاهری آن‎‎‌هاست. مثلا تفاوت در: جلو پنجره، رينگ‌ها و پروژكتورها و…

البته قيمت این تیپ‌ها با یکدیگر تفاوت دارد،از حدود ۱۸ هزار دلار آغاز می‌شود تا حدود ۲۳ هزار دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. کره تبپ‌های لنترا را با ۷ رنگ سفید، نقره‌ای، خاکستری، آبی کاربنی، قرمز و مشکی را وارد بازار کرده است. یکی از آپشن‌هایی كه در النترای ۲۰۲۰  شگفت‌انگيز است، دستيارهای كمك راننده و سرنشينان است. که لذت و ايمنی  بيشتری را برای راننده به‌وجود می‌آورد.

 

کردیدک این آمادگی را دارد که راهنمای شماباشد در هر امری که به خودروهای هیوندای و کیا مربوط است.
حضور متخصصین مجرب در کردیدک این شرایط را برای شما فراهم کرده که مشاورین متعهد و متخصص در دسترس داشته باشید،
تنها کافیست با ما در تماس باشید.