وانت هیوندا سانتا کروز 2022

از هیوندا سانتا کروز اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2015 پرده برداری شد و شش سال بعد، به تولید رسید. نتیجه ترکیب کراس اوور هیوندای توسان و یک پیکاپ کوچک، پیکاپ سانتا کروز را به وجود آورده است. وانت هیوندا سانتا کروز 2022 ساختاری یکپارچه دارد و کاملاً متفاوت از پیکاپ‌های سنتی جعبه‌ای شکل است. الگوی اصلی طراحان این خودرو در این پیکاپ، کراس اوورهای هیوندای بوده است. به همین خاطر طراحی این خودرو جوان‌پسند است و جوانان از آن استقبال زیادی کردند. اسم این خودرو برگرفته از شهر سانتا کروز در کالیفرنیا است که از عجیب‌ترین شهرهای این ایالت محسوب می‌شود. این شهر بزرگ‌ترین شهرهای کالیفرنیا واقع در امتداد ساحل شمالی مرکزی می‌باشد. این شهر همچنین محلی است که دانشگاه سانتا کروز، دانشگاه عجیب کالیفرنیا، در آن واقع شده که زمانی تصمیم گرفته بود به دانشجویان نمره ندهد! سانتا کروز شهری است که با افتخار عجیب است و شاید هیوندای سانتا کروز بهترین خودرویی باشد که می‌تواند این شهر را توصیف کند.

این پیکاپ خیلی به کراس اوور توسان شبیه است و تنها تفاوت آن در  نظر گرفتن یک قسمت بار کوچک توسط طراحان است. امریکا و استرالیا،  به خودروهای کلاس وانت علاقه‌ دارند اما برعکسشان مردم شرق آسیا که به این مدل علاقه ندارند. در بازارهای ژاپن، کره جنوبی، مالزی و چین، ترجیح مردم بیشتر انواع ون با اندازه‌های مختلف است نه پیکاپ. این مسئله می‌تواند دلیل باشد بر این‌که خودروسازی کره در تمام مدت رشد خود، روی وانت‌ها سرمایه‌گذاری  خاصی نکرده است.

البته دلیل دیگر این موضوع می‌تواند، رقابت با برندهای مطرح ژاپنی و امریکایی که سابقه زیادی در تولید انواع وانت‌ها دارند، باشد که قطعاً ریسک و سختی کار را بیشتر می‌کند. اما در سال‌های اخیر توجه خودروسازی کره، به کراس‌اورها جلب شده و تمرکز ویژه‌ای در این بخش دارد؛ که باعث شده سهم زیادی از بازار جهانی را در دست گیرد. امروزه در بازار اروپا و امریکا هیوندای توسان، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و اسپورتیج، با تقاضای بالایی روبه‌رو هستند؛ اما تا قبل از تولید سانتاکروز وانت‌های ساخت تویوتا، فورد، نیسان، هوندا، جنرال موتورز و دوج، رقیب کره‌ای نداشتند.

ویژگی ظاهری  پیکاپ هیوندا سانتا کروز 2022

 

وانت هیوندا سانتا کروز 2022
وانت هیوندا سانتا کروز 2022

از لحاظ طراحی کاملاً واضح است که هیوندای می‌خواهد سانتا کروز را از دیگر وانت‌های کوچک سنتی مثل تویوتا تاکوما و نیسان فرانتیر جدا کند. این خودرو پیشرانه‌ چهار چرخ متحرک را داراست و موتور قدرتمند و کارآمدی دارد. این وانت پیکاپ کوچک که در تأسیسات هیوندای در آلاباما تولید خواهد شد، بازار آمریکا را هدف اصلی خود قرار داده است. چندین سال از زمانی که هیوندای برای نخستین بار درباره‌ی این وانت پیکاپ صحبت کرده می‌گذرد اما انتظار تقریبا به پایان رسیده است و اگرچه نمای بیرونی خودرو هم‌اکنون مشخص است اما سانتا کروز ۲۰۲۲ به طور رسمی در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) رونمایی خواهد شد.

وانت هیوندای، 4/9 متر طول دارد. انتهای بدنه این خودرو روباز است. سبک چراغ‌ها و جلوپنجره در این خودرو شبیه به توسان است؛ طول محورهای سانتاکروز25 سانتی‌متر بیشتر و در مجموع، 31 سانتی‌متر بزرگ‌تر است. سانتاکروز در کلاس وانت‌های کوچک، محصولی زیبا و جوان‌پسند به نظر می‌رسد. بسیار مناسب برای تردد در شهر و سفرهای جاده‌ای خارج از شهر با سختی متوسط است. این خودرو برای فعالیت‌های باربری تولید نشده بلکه هدفش جذب جوانان ماجراجو و طبیعت‌گرد بوده است.

فضای بار سانتاکروز در مقایسه با تویوتا هایلوکس، هوندا ریجلاین، همه وانت‌های ساخت امریکا، کوچک‌تر است. قسمت بار، این خودرو خیلی بزرگ نیست و تنها 130 سانتی‌متر طول دارد. برای لوازم سفر و بارهای سبک کارآمد است. تلاش طراحان هیوندای، در این مسیر بوده که ابعاد سانتاکروز نزدیک به کراس‌اورهای پر فروش خانوادگی باشد. به همین دلیل برای حمل بار فضای خیلی زیادی در نظر گرفته نشده؛ اما برای جاسازی وسایل کوچک، قسمت‌های مختلفی تعبیه شده مثل تودری، زیر صندلی و داشبورد.

طراحی هیوندا سانتا کروز

 

وانت هیوندا سانتا کروز 2022
وانت هیوندا سانتا کروز 2022

طراحی قسمت جلوی این خوردو یک الگوی ترکیبی است که چراغ‌های اصلی را به قسمتی از جلو پنجره تبدیل کرده است. وقتی چراغ‌ها خاموش هستند مخاطب یک نمای یکپارچه را می‌بیند. اما در نمای عقب خودرو همه چیز خیلی معمولی است و اصلاً پیچیدگی دماغه را ندارد. هیوندای به این خودرو یک نگاه جسورانه داشته و این مسئله در همان نگاه اول و از ظاهر این پیکاپ کاملاً پیداست. طراحی ظاهری آن با جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغ‌های عقب به سبک خودروهای اسپرت، چراغ‌های LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکش‌های خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیره‌های سقفی مخفی شونده برای باربند، چرخ‌های بسیار بزرگ، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص همگی نشان از دقت و ظرافت دارند.

مشخات فنی

مدل پایه سانتا کروز، پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری دارد با حدود 190 اسب بخار خروجی و 244 نیوتن متر گشتاور. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه تمام چرخ محرک، پیشرانه را هماهنگ می‌کند. ظرفیت یدک کشی این پیکاپ برابر با 1588 کیلوگرم است. برای کسانی که قدرت بیشتری را در نظر دارند یک پیشرانه آپشن که در واقع نمونه توربوشارژ موتور استاندارد است هم طراحی شده است. نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو حدود 275 اسب بخار خروجی و 420 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه با جعبه دنده دوکلاچه 8 سرعته هماهنگ شده است که برای تغییر دنده در حالت دستی هم پدال‌های تعویض پشت فرمانی برا آن تعبیه شده است. ظرفیت یدک کشی نیز برابر با 2268 کیلوگرم است و سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد.

کابین و ایمنی هیوندا سانتا کروز

طراحی فضای داخل کابین به‌‌روز و با فناورای پیشرفته است. نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی 8 اینچی با پشیتبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو که در حالت آپشن می‌تواند 10 اینچ باشد، همراه با پورت‌های یو اس بی، نمایشگر دیجیتال تبلتی، اطلاعات کیلومتر در حالت آپشن، فضای مناسبی به صورت مخفی برای قراردادن وسایل زیر صندلی ردیف عقب وجود دارد. از نظر ایمنی ویژگی‌های از جمله سنسور هشدار برخورد از جلو، که قدرت تشخیص عابر و دوچرخه سوار را داراست، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط در حالت استاندارد. همچنین آپشن‌های مثل کنترل تطبیقی، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور برخورد عقب در این خودرو طراحی شده است.

خرید لوازم یدکی هیوندا

فروشگاه قطعات خودرو کرد یدک  وارد کننده و توزیع کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا با کیفیت بالا، طیف گسترده‌ای از تولید‌کنندگان و قطعات خودرو با کیفیت بالا، ایمنی شما در جاده‌ها را تضمین می‌کند. برای تهیه قطعات اصلی هیوندا و کیا می‌توانید از طریق سایت یا شماره تماس‌های اعلام شده با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و ثبت سفارش انجام دهید تا در کوتاه‌ترین زمان محصول را به دست شما برسانیم. ما به شما تضمین کیفیت و قیمت می‌‎دهیم.



مقالات مرتبط:

لیست لوازم یدکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندا در تهران