هیوندای آزرا 2020

آزرا پرطرفدارترین و محبوب‌ترین  برند کره‌ای هیوندای است که  در بازار جهانی و ایران؛مورد توجه است. جالب است بدانید که خودروی آزرا در کره با نام گرنجور شناخته شده است. فیس لیفت این خودرو به عنوان مدل 2020 رونمایی شده و مورد استقبال خوبی قرارگرفته است.

نسل چهارم آزرا

نسل چهارم آزرا در دوره‌های 2006 تا 20011 روی خط تولید کمپانی کرده‌ای بود به صورت گسترده. علاوه‌بر پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی پیشرانه‌های هیبریدی و گازسوز نیز برای آزرا 2020 قابل استفاده است. گرنجور 2020 که در بازارهای تخصصی خودرو مخصوصا در کره، با نام هیوندای آزرا می‌شناسند، نمای ظاهری‌اش شباهت بالایی با نسل جدید سوناتا دارد. سوناتا که مدتی قبل از آزرا معرفی شد.
جلوپنجره‌‌اش با الگوی جدید طراحی شده که آن را به وسایل نورانی و براق آذین کرده‌اند. استایل جدید چراغ‌های جلو ممکن است باعث خطای بیننده شود. طراحی سپر جلو هم کمی تغییرداشته  و ظاهر خشن تری نسبت به مدل قبل دارد. ولی باید بدانید که آسوده خاطراید چرا که با نسل کاملاً جدید هیوندای آزرا طرف نیستید بلکه یک نمونه فیس‌لیفت شده در اختیار دارید.
در نسل قبلی چراغ‌های عقب هیوندای آزرا حالتی خطی و پیوسته داشت. در فیس‌لیفت جدید فرمی منحنی گرفته و به جرات و اطمینان خواهید گفت که زیباتر شده. طراحی ظاهری این مدل شبیه به مدل‌های جنسیس است، این امر گویای تلاش کمپانی سازنده آن است که در صدد ارتقا و لوکستر کردن ظاهر این خودرو است.
کردیدک خدمات پس از فروش دارد که همین امر نشان اصل بودن قطعات ارائه دهنده به مشتریان است. با متخصصین مجرب ما در ارتباط باشید.

نسل پنجم آزرا 2020

بدنبال آن نسل پنجم نیز در خیابان های ایران حضور یافت. این مدل از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ روی خط تولید هیوندای قرار داشت
کردیدک می‌خواهد شما خودرو را بهتر بشناسید. پس با دقت مقالات را دنبال کنید که بعد از مدتی متخصصی بی‌نظیر در عرصه خودرو و شناخت قطعات خودرو می‌شوید. جالب است بدانید که؛ نسل اول از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۲، نسل دوم از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ و نسل سوم آن نیز از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تولید شده است.
از سال ۲۰۱۶ تا الان هم نسل ششم آزرا به عنوان یک سدان فول سایز و بزرگ،  فروش چشمگیری را برای خودروساز کره‌ای در بازارهای جهانی در پی داشته است.

نسل ششم

حتما باید بدانید که مدل 2020 نماینده یک نسل جدید برای آزرا نیست؛ بلکه یک فیس لیفت مهم در نسل ششم است. که ویژگی‌های جالبی را همراه خود ارائه می‌دهد. فیس لیفت ۲۰۲۰ آزرا مثل نسل جدید سوناتا قدرت طراحی هیوندا را در شکل جدید و متفاوتی ارائه می‌دهد. اساسا آزرا و سوناتای جدید خیلی شباهت‌های زیادی به هم دارند.

فیس لیفت آزرا 2020

در فیس لیفت جدید آزرا، غیر از ارتفاع خودرو، طول، عرض و حتی فاصله محوری خودرو بیشتر شده که می‌تواند بیانگر فضای جادار کابینش باشد. طول خودرو دقیقا 60 میلیمتر افزایش داشته، فاصله محوری حدود 40 میلی‌متر بیشتر شده و به عرض خودرو هم دقیقا 10 میلی‌متر اضافه شده است.

کابین لوکس آزرا 2020

کابین آزرا 2020  نسبت به مدل قبلش خیلی لوکس‌تر و تمییزتر و باکیفیت‌تر شده است. دو مانیتور عریض 12.3 اینچی دارد که  یکی صفحه کیلومتر خودرو ا نشان می‌دهد. نقش مانیتور دیگر، سیستم چندرسانه‌ای است. علاوه بر تغییر فرمان و داشبورد، نکته حائز اهمیت و هیجان‌انگیز در آپشن‌های آزرا 2020، «موس جدید» کنسول وسط است. به راننده اجازه دسترسی به تنظیمات سیستم چندرسانه‌ای، سیستم تهویه و همینطور نورپردازی 64 حالته کابین خودرو هم بسیار جذاب است.


در کنسول میانی خیلی از دکمه‌ها حذف شده‌اند و به نمایشگر ثانویه موجود در این بخش انتقال داده شده‌اند. طراحی خروجی‌ و ورودی‌های هوا هم تغییر کرده.اهرم تعویض دنده اتوماتیک هیوندای آزرا را هم حذف کرده‌اند تا طراحی کابین در مجموع، فرمی چشم‌نوازتر داشته باشد.

طراحی آزرا 2020

در نمای جلو مهمترین دکوراسیون مربوط به دماغه خودرو است. دماغه خودرو  از یک الگوی هندسی جدید و بافت لوزی شکل و لانه زنبوری ایجاد شده است. مشاهده می کنید چراغ ها هدیک ۵ ضلعی نامنظم است که شبیه تکه ای از جواهر به نظر می رسد و گرافیک جذابی نیز دارد.
به آنچه گفته شد باید هودلاین‌ها شامل ۴ چین روی درپوش موتور را هم اضافه کنیم که در نمای دماغه اثرگذار هستند. باتوجه به آنکه بیشتر فضای دماغه به گریل(جلوپنجره) اختصاص دارد، بامپر(سپر) عملا محدود به ورودی‌های هوا در طرفین و همچنین نواری در پایین ترین قسمت بامپر می‌شود. این بخش‌ها نمای کرومی و بافت توری مانند دارند.
از سایر امکانات رفاهی این مدل می‎توان به رینگ‎های 19 اینچی، نمایشگر هداپ دیسپلی، سقف پانورامیک، صندلی‎های برقی مجهز به تهویه، سیستم صوتی JBL مجهز به 12 بلندگو و چندین سامانه ایمنی و دستیار راننده اشاره کرد.

حذف قلب 2.4 لیتری

هیوندای برای آزرا 2020 بالاخره یک تصمیم مهم گرفته و آن حذف پیشرانه 2.4 لیتری معروف این خودرواست، که سال‌ها در دل آزرا قرار داشت. این تصمیم مهم به لطف آمدن پیشرانه جدید G2.5 هیوندای است که 196 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلویی آزرا می‌سپارد. نکته جالب‌تر اینکه مصرف این پیشرانه جدید، بهینه‌تر از پیشرانه 2.4 لیتری سابق بود و فقط 8.4 لیتر است.

بیشتر بخوانید:

شمع موتور هیوندا

لوازم یدکی هیوندا

نگهداری از خودرو در تابستان

پیشرانه دوم آزرا، از نوع 6 سیلندر بوده و با حجم 3.3 لیتری خود می‌تواند 290 اسب بخار به همراه 343 نیوتن متر را در اختیارتان قرار دهد. پیشرانه سوم آزرای نیوفیس، از نوع هیبریدی بوده که قبلا هم برای این کره‌ای قابل سفارش بود. این پیشرانه هیبریدی در کنار موتور الکتریکی‌اش، یک موتور 2.4 لیتری بنزینی هم دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف ترکیبی‌اش به 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد.
پیشرانه چهارم که در واقع آخرین پیشرانه قابل سفارش برای آزرا 2020 است، یک موتور 3.0 لیتری LPi بوده که با سوخت LPG کار می‌کند.
با اینکه فقط 4 روز از رونمایی رسمی و اعلام قیمت آزرا 2020 میگذرد، اما در 11 روزی که از پیش فروش آن گذشته، هیوندای بیش از 32 هزار مشتری برای آن پیدا کرده که طبق گفته مدیران این شرکت، بهترین رکورد پیش فروش آزرا در تاریخ است.
در بازار کره جنوبی، قیمت ارزان‌ترین تیپ هیوندای آزرا 2020 معادل تقریبی 28 هزار دلار است در حالیکه قیمت گران‌ترین تیپ آن، که همان نسخه هیبریدی است، تا حدود 38 هزار دلار نیز بالا می‌روید. اینجا هیوندای همانند طرحی که در سوناتا مدنظر داشته، فضای بیشتری را برای درپوش موتور درنظر گرفته تا کمان کلی بدنه از صندوق عقب تا درپوش موتور در نمای جانبی منظره ای فوق العاده را داشته باشد. مدل 2020 آزرا حس ملاقات با یک سدان آمریکایی را دارد. رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد این خودرو طراحی شلوغ و متفاوتی دارند.

 

نمای عقب آزرا 2020

نمای عقب  این محصول و سوناتا ۲۰۲۰ شباهت هایی دارند؛ چراغ‌های پیوسته خطی و خروجی‌های کرومی رنگ دوقلو اگزوز در طرفین بامپر در مجموع محیطی حجیم را بوجود آورده‌اند که کاملا لوکس و باکیفیت است. حتما بعد از بررسی تمام قسمت‌های این خودروبراحتی می‌توان آنرا یک نسخه لوکس و بهینه از سوناتا ۲۰۲۰ معرفی کرد.

امکانات هوشمند آزرا 2020

فضای داخل کابین آزرا ۲۰۲۰ در مقایسه با مدل قبلی آن تغییرات مثبتی کرده است، در نتیجه هر چه بیشتر به مفهوم یک محصول لوکس نزدیک می‌شود.
نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر و همچنین یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در مرکز کنسول جلو که ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین‌های محیطی است. بسیاری از امکانات دکمه‌ای قسمت میانی کنسول هم تبدیل به نوع لمسی شده‌اند تا فناورانه‌ترین کابین تمامی نسل‌های آزرا را پشتیبانی کند.
سیستم تهویه مطبوع هوشمند جدید، سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سانروف پانورامیک، مواد باکیفیت دارای بافت نرم برای تمامی قسمت های داخل کابین، شارژ بی سیم، سیستم صوتی جی بی ال با ۱۹ بلندگو، نمایشگر هدآپ، تهویه صندلی ها، سیستم کنترل کیفیت هوای کابین و … از جمله ویژگی های این کابین هستند.

ضریب ایمنی آزرا 2020

در بخش ایمنی هم امکاناتی مثل:

  • هشدار برخورد از جلو
  • دستیار پارک هوشمند
  • نمایش نقاط کور دید راننده
  • خروج ایمن
  • دستیار رانندگی نیمه خودران
  • ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص وسیله نقلیه و عابر و … دارد.

 

 

پیشرانه

گزینه‌های قابل سفارش در پیشرانه شامل:

  • ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با خروجی ۱۹۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۳ پوندفوت که با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک است.
  • موتور هیبریدی که ترکیبی از یک تپنده بنزینی ۲.۴ لیتری و یک موتور الکتریکی ۳۸ کیلوواتی است، این نمونه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ است.
  • موتور ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با خروجی ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ پوندفوت و موتور ۳ لیتری ال پی جی.

کردیدک، وارد کننده و توزیع کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در این حوزه

بزرگترین فروشگاه قطعات خودرو: تهران، میدان بهارستان، کوچه نظامیه، پلاک 64، واحد9

شماره تماس:  09035871061
شنبه تا 4شنبه: از ساعت 09:00 تا 17:00