لنت ترمز 2

تفاوت بین ترمزهای عقب و ترمزهای جلو

راننده عزیز، اگر می‌خواهید لنت ترمز بخرید باید به اطلاع شما برسانیم که؛ لنت ترمزهای چرخ‌های عقب و جلو در برخی موارد با هم متفاوت است. اکثر لنت‌هایی که در لاستیک‌های جلویی ماشین تعبیه می‌شود، به صورت صفحه دیسک صاف است. این صفحه دیسک‌هایی که در لاستیک جلو وجود دارد ارتباط مستقیمی با چرخ های جلو دارد. که به اصطلاح به آن ها ترمزهای دیسکی گفته می شود. اما متقابلا ترمز هایی که در چرخ های عقب به کار رفته اند، روی محور عقب و درون یک کاسه که چرخ ها روی آن سوار هستند، قرار می گیرند. متخصصان این نوع از ترمز ها را ترمز های کاسه ای نامیده اند. این نوع سیستم ترمز را بیشتر می توانید در کامیون ها مشاهده کنید. در هنگام خرید لنت ترمز حتما به این نکته دقیت کنید که؛ ترمز های کاسه ای از قطعات ریز بسیار زیادی تشکیل شده اند. این گونه ترمزها هرچند در هنگام تولید هزینه کمتری دارند اما کار تعمیرشان بسیار سخت و سنگین است.

انواع لنت‌های اورجینال کیاموتوررا در سایت کردیدک پیدا کنید.

کُردیدک با سابقه‌ای درخشان، قطعات اصلی و اورجینال را در اختیار شما قرارمی‌دهد.

توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید: نگهداری از خودرو در تابستان

دلایل برتری ترمزهای دیسکی به ترمزهای کاسه‌ای

فشار بیشتری بر ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو ماشین، نسبت به ترمز های عقب وجود دارد.به همین دلیل برای ساخت ترمز های جلو کیفیت و استاندارد بالاتری در نظر می گیرند.چرا که به همان نسبت که دقت و کیفیت بالایی داشته باشد کارایی بهتری از خود بروز می دهد.نکته جالب توجه این که اولین لنت ترمز دیسکی به دست طراحان هواپیما و به منظور کاهش سرعت ماشین،بدون سوزاندن ترمز طراحی و به بازار عرضه شد.محور عقب خودرو ها همیشه فشار کمتری نسبت به چرخ های جلو متحمل می شود.در نتیجه از ترمزهای قیمت پایین تر استفاده می شود.ترمز های کاسه ای قیمت پایینتری دارند به همین دلیل در چرخ های عقب از ترمزهای کاسه ای استفاده می شود.با توجه به تمام نکاتی که در رابطه با ترمز های کاسه ای مطرح شد؛با این حال باز هم کامیون های بسیار سنگین به دلیل در اختیار داشتن قدرت کامل در حین فشردن پدال ترمز،در هر دو محور عقب و جلو از ترمز های دیسکی استفاده می کنند.

اگر لنت ترمز می‌خرید، حتما بخوانید

تا حالا شنیده‌اید که لنت ترمز ماشین تمام شده‌است؟در نتیجه اولین و بهترین راهی که پیش رو دارید این است که لنت را تعویض کنید. لنت جدید بخرید.پس باید طبق ویژگی همان خودرو، مانند: وزن، نوع لاستیک، سرعتی که معمولا با آن رانندگی می‌کنید،شرایط جوی،دمای محیط رانندگی، مسیر‌های تردد ماشین که آیا مناطق کوهستانی است؟ یا دیگر مناطق… توجه‌کنید.

لنت ترمز-هیوندا-و-کیا
لنت ترمز-هیوندا-و-کیا

همچنین به شرایط آب و هوایی حتما توجه‌کنید.

به الگوهای ترافیکی و همین‌طور مسیر رفت ‌آمد و…. حتما توجه‌داشته‌باشید.

از کجا بفهمید زمان تعویض لنت رسیده‌است؟

نکته مهم و حائز اهمیت این است که؛ هرگز تعویض لنت‌ها را به تاخیر نیاندازید.چرا که این مسئله می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته‌باشد.همیشه بدانید وحواستان باشد که وقتی لنت نیاز به تعویض دارد علائم و هشداری از خود بروز می‌دهد.

این علائم عبارتند از:

1- چراغ هشدار

یکی از نشانه‌هایی که به شما می گوید که باید لنت را تعویض کنید، هشدار تعویض لنت بر روی داشبورد است.هر چند همه خودرو ها این چراغ هشدار را ندارند.برای ماشین هایی که این آپشن را ندارند توصیه می کنیم که مرتب لنت خود را مورد بررسی قرار بدهند.

2- سوت کشیدن

جالب است که بدانید لنت ها با شما حرف میزنند!هرگاه خواستید ترمز بگیرید، صدایی شبیه سوت کشیدن از لنت ها بلند شد، بدانید که لنت ها از شما خواهش می کنند که آن ها را تعویض کنید.حتما حواستان باشد که اگر صدا شبیه خرخرا ز لنت ها بلند شد،به معنی تمام شدن لنت و خریدن لنت جدید در سریعترین زمان است.اگر در تعویض و خرید لنت جدید تعلل کنید به دیسک ترمز آسیب‌های شدیدی وارد می‌شود.

3- کشیده شدن فرمان

شما می‌خواهید ترمز بگیرید، همین که پا را روی پدال فشار می‌دهید فرمان به سمتی کشیده می‌شود.در این حالت باید بدانید که خیلی سریع لنت‌ها را تعویض کنید. ممکن است بگویید از خرابی کالیپر است!پس در سریع‌ترین زمان به تعمیرگاه مراجعه کرده و دلیل اصلی را بدانید.

4- لرزش پدال

اگر پای خود را روی پدال‌ترمز فشار دادید ولرزش پدال را احساس کردید، بدانید که لنت‌ها به دلیل فشار زیاد در حال سوختن هستند.

5- شیشه شدن لنت

احتمالا شنیده‌اید که راننده پس از ترمزگیری پشت‌سر هم، مخصوصا در جاده‌های شیب‌دار کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری روی  ترمز وارد می‌شود. ترمز قدرت قبلی خود را از دست می‌دهد و لفظ شیشه‌شدن لنت، برای آن به کار می‌برند.

می‌خواهید بدانید دلیل شیشه شدن لنت چیست؟

هنگامی که فشار زیادی روی ترمز وارد می‌شود، مثلا در مسابقه اتومبیل‌رانی یا زمانی‌که خودرو با وزن بالای خود سراشیبی بلندی را طی می‌کند.در این‌صورت لنت‌ها و دیسک‌های ترمز به شدت گرم می شوند.دمای لنت به حدی می‌رسد که خاصیت کم کردن سرعت و توقف خودرو را از دست می‌دهد. در نتیجه با افزایش دمای پوشش، رزین‌های مورد استفاده در ساختار لنت شروع به تبخیر شدن  کنند. بخارهای حاصل ازین تبخیر، فاصله بین لنت و دیسک به وجود می‌آورد.در نتیجه فشار دادن پدال ترمز کار بیهوده‌ای می‌شود. نه از سرعت و شتاب کم می‌کند و نه باعث توقف می‌شود. سریعا  باید لنت‌ها را تعویض کنید.

کُردیدک مقاله‌ای مرتبط با این موضوع را به شما پیشنهاد می‌کند.

قطعات اصلی و تقلبی هیوندا و کیا

 

لنت ترمز-هیوندا-و-کیا
لنت ترمز-هیوندا-و-کیا

با کُردیدک همراه باشید و خصوصیات هر قطعه‌ای از ماشین را یاد بگیرید.

کُردیدک با انتقال اطلاعات و تجربیات روز دنیای خودرو از شما کارشناسی زبده می‌سازد.

با خواندن مقالات کُردیدک خودروی خود را بهتر بشناید.

خرید لنت ترمز

انواع لنت‌ها را شناختید، حالا می‌خواهید لنت جدیدی برای خودرویتان بخرید.حالا باید بدانید برند معتبر با استاندارد بالا را چطور بشناسید.در وهله اول برای خرید لنت ترمزباید نیازهای خودروی خود را بشناسید. در گام دوم بودجه ای مطابق با جیبتان در نظر بگیرید.از بین انبوهی از لنت ها می توانید انتخاب آسان‌تری داشته‌باشید. امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی صنعت خودروسازی صورت گرفته،محصولات با کیفیت و کارایی وقدرت بهتر و بیشتری در بازار وجود دارد.

ویژگی های متفاوت این محصولات در بازار، علاوه بر تفاوت در قیمت‌ها، افراد را نیز سردرگم می‌کند.کردیدک به شما توصیه می‌کند، با مراجعه به وب‌سایت‌هایی که در زمینه شناخت قطعات و لوازم خودرو از جمله لنت‌ها، وجود دارد.اول نسبت به ویژگی لنت های ترمز آشنایی پیدا کنید و از قیمت و انواع مختلف آن ها که در بازار وجود دارند مطلع شوند.سپس اقدامات اولیه خرید را آغاز کنید.

همکاران و مشاوران کُردیدک  برای خرید غیر حضوری و حضوری درکنار شما هستند.

کُردیدک با دارا بودن تنوع بالا، لنت ترمزهایی از بهترین برندهای جهان مثل: لنت ترمز برمبو،تکستار، های‌کیو، گلد، ایسر، مکاسا، تایومی، فریکسا، سگال، کارن، کت، ام اچ کو، جی‌پی‌جی، کارن،کاله، زیمر، ان ‌اچ‌سی و….. را دارد .در نتیجه مشتریان می توانند با بررسی تمام ویژگی‌ها لنت ترمز مناسب خودروی خود را پیدا کنند.

شما در کُردیدک می‌توانید محصولات را با هم مقایسه کنیدو محصول مورد نظرتان را به صورت آنلاین خریداری کنید.

پس از خرید در اسرع‌ وقت و در محلی که مورد نظرتان است تحویل بگیرید.

در کُردیدک می‌توانید تمامی لنت ترمز مدل‌های هیوندا و کیا را مشاهده و در صورت تمایل خرید کنید.

 با ما در تماس باشید.