لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟

شاید این سوال نیز برای شما هم پیش بیاید که، لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟  ابتدا مروری بر تاریخچه این خودرو داریم ؛ هیوندای در ابتدا به عنوان یک شرکت ساختمانی، در شهر سئول تأسیس شد و از سال 1954 شروع به گسترش و توسعه در دیگر زمینه‌های صنعتی کرد و امروزه به بزرگترین کمپانی زنجیره‌ای کره جنوبی تبدیل شده است. در حال حاضر هیوندای بخش‌های مختلفی دارد، از جمله: مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای، هیوندای موبیس، گروه هیوندای، هیوندای موتور، هیوندای استیل. هیوندای موتورز، بخش خودروسازی گروه هیوندای است؛ که جزو ده خودروساز بزرگ جهان شناخته شده است. هیوندای برای اولین بار در سال 1985 یک خودرو جدید به نام سوناتا معرفی کرد و تا امروز هفت نسل از آن را در کارخانه‌های خود تولید کرده است.

سوناتا وای اف توسط شرکت هیوندای کره جنوبی تولید شده، حجم موتور این خودرو 2400 سی سی است و از سال 2011 در ایران عرضه شد. طراحان هیوندای سوناتا سعی داشته‌اند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند که یک سدان متوسط خانوادگی محسوب می‌شود؛ همین امر باعث شده است که سوناتا، یک خودرو جوان‌پسند باشد. اولین سوناتایی که تولید شد خودرویی بود با بدنه بی‌کیفیت که چندان  زیبا هم نبود در نتیجه نتوانست در سطح جهانی خیلی مطرح و موفق شود چون حرف زیادی برای گفتن نداشت.

اولین نسل سوناتا برای رقابت با خودروی دوو رویال به بازار آمد که به هیوندای استلا معروف بود. در اول ژوئن سال 1988 بعد از این‌که نسل اول ناموفق شد، تولید نسل دوم هیوندای سوناتا با نام Y2 شروع شد؛ اما این بار توانست به ورود به بازار‌های خودرو کانادا، آمریکا، استرالیا و اروپا به موفقیت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند. تولید نسل سوم هیوندای سوناتا هم در سال 1994 شروع شد؛ که مثل دو نسل قبل طراحی قابل توجهی نداشت. نسل جدید هیوندای سوناتا در سال 1998 با نام سری ef وارد بازار شد.

اما تحول بزرگ در نسل پنجم هیوندای سوناتا اتفاق افتاد، که با نامNF  در سال 2004 رونمایی شد. طراحی بدنه این خودرو را بسیار متفاوت با نسل‌های قبل هیوندای سوناتا بود. از موتور تمام آلومینیوم خودروسازی کره برای اولین بار در این خودرو استفاده شد؛ با نام تتا (Theta) در سال 2009 نسل ششم سوناتا که با نام YF به بازار آمد، با یک طراحی فوق‌العاده که طرفداران هیوندای را شگفت زده کرد.

در سال 2015 در نمایشگاه لس آنجلس، نسل هفتم سوناتا با نام LF رونمایی شد. تلاش هیوندای در طراحی نسل جدید سوناتا حرکت به سمت خودرو‌های لوکس مانند جنسیس بود. سوناتا YF نیوفیس از مدل 2013 به ایران رسید و فقط دوسال در بازار حضور داشت. این فیس ‌لیفت خیلی با مدل‌های سابق YF فرقی نداشت. مهم‌ترین ویژگی ظاهری‌اش اضافه‌شدن دی‌لایت LED در بالای مه‌شکن جلو بود. البته تغییرات دیگری هم در ظاهر YF نیوفیس دیده می‌شد. برای تهیه انواع لوازم یدکی اصلی این خودرو با فروشگاه کردیدک در تماس باشید و سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت کرده تا در کوتاه‌ترین زمان به دستتان برسد.

دینام کامل هیوندای سوناتا YF:

 

لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟
لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟

دینام کامل یک موتور الکتریکی در خودرو محسوب می‌شود و وظیفه آن تولید برق مورد نیاز خودرو از طریق حرکت میل لنگ موتور در زمان روشن بودن اتومبیل است. عملکرد دینام به این صورت است که در دینام یک آرمیچر وجود دارد که به‌وسیله چرخش در مدار مغناطیسی برق تولید می‌کند؛ که جمع‌آوری این نیرو به وسیله ذغال‌های موجود در دینام انجام شده و به این ترتیب خروجی‌های دینام خودرو قادر به ارائه جریان لازم به قطعات الکتریکی خودرو خواهند بود. این قطعه از تولیدات شرکت اصلی است. که توسط فروشگاه اینترنتی کردیدک به صورت فروش آنلاین و تماس تلفنی ارائه می‌شود. شما می‌توانید با سفارش آنلاین این کالا و دریافت سریع آن از یک کیفیت و قیمت مناسب کالا مطمئن باشید.

توپی چرخ هیوندا سوناتا YF:

توپی چرخ به عنوان مجموعه توپی، برینگ توپی، بیرینگ چرخ خودرو و واحد توپی چرخ شناخته می‌شود. توپی چرخ هیوندا سوناتا در واقع تکیه‌ گاهی برای چرخ است، که باعث چرخیدن چرخ می‌‌شود. چرخ از طریق توپی به خودرو متصل می‌شود؛ یعنی گشتاور پیشرانه از طریق اکسل‌ها به توپی و در نهایت به چرخ منتقل می‌‌شود. سنسورهای سرعت هم در برخی از خودروها در داخل توپی چرخ قرار دارند.

در صورت عدم وجود توپی چرخ یا وجود اختلال در آن، عملکرد فرمان ضعیف شده و خودرو به خوبی حرکت نمی‌‌کند. بر اساس مشخصات خودرو باید توپی چرخ تعویض شود، تا دچار مشکل شکستگی نشود. این بخشی اساسی در خودروها، مخصوصاً در اتومبیل‌ها و کامیون‌های سبک و سنگین است. هدف اصلی یک بیرینگ چرخ خودرو آن است که چرخ برروی وسیله نقلیه سوار شود. معمولاً محل قرارگیری توپی چرخ خودرو بین محور گرداننده و دیسک‌های ترمز است. برای جلوگیری از هر گونه خطر شکست، باید برینگ چرخ خودرو به درستی مطابق مشخصات خودروی سفت شود.

علائم خرابی توپی چرخ هیوندا سوناتا:

اگر مطمئن نیستید که خرابی مربوط به کدام قسمت خودرو است، باید حتماً خودرو را به متخصص نشان دهید. عملکرد توپی چرخ برای تأمین امنیت خودرو بسیار ضروری است. علائمی که توضیح داده خواهد شد ممکن است در خرابی هر یک از توپی چرخ‌های جلو یا عقب اتفاق بیفتد.

وجود لرزش در فرمان: دلایلی زیادی می‌تواند باعث ایجاد لرزش فرمان شود، یکی از این دلایل ، وجود مشکل و اختلال در عملکرد توپی چرخ است.

 

لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟
لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟

لوازم یدکی هیوندا سوناتا YF را از کجا تهیه کنیم؟

ایجاد صدای اضافی در چرخ‌ها: اگر صداهای غیر معمول مثل گیر کردن یک قطعه یا ضربه خوردن به آن از سمت چرخ به گوشتان می‌رسد، می‌تواند نشان دهنده ایجاد اختلال در سیستم چرخ‌ها باشد. در کل باید شنیدن صداهای غیر معمول از سمت قطعات خودرو  را جدی بگیرید. وقتی‌که خودرو با سرعت بیشتری حرکت می‌کند این صداها بیشتر می‌شوند. اگر هنگام دور زدن نیز صدایی شبیه به تیک تیک به گوشتان خورد، ممکن است به علت وجود خرابی در این قطعه باشد.

اختلال در عملکرد ترمز:نحوه عملکرد سیستم ترمز هم از عواملی است که می‌تواند نشان از خرابی توپی چرخ باشد. در این مواقع، ترمز به موقع نمی‌گیرد یا به اصطلاح می‌کشد.

شکستن بلبرینگ چرخ: اگر بلبرینگ‌های چرخ در فاصله زمانی کم از بین بروند، مشکل اصلی از توپی چرخ است.

قطعات اصلی هیوندا سوناتا YF

اگر قطعات خودروی خود را به موقع تعویض نکنید، احتمال آسیب رسیدن به دیگر قسمت‌های خودرو هم بیشتر می‌شود و مجبور به صرف هزینه بیشتری برای تعمیر خواهید شد. راهکار چیست؟ باید از قطعات اصلی و شرکتی هیوندای استفاده کنید. استفاده از لوازم یدکی هیوندای اصل و شرکتی با توجه به اینکه سازگاری بالایی با دیگر قطعات هیوندای دارند، باعث می‌شوند بهترین عملکرد را در خودروی خود شاهد باشید. استفاده از لوازم یدکی اصلی و با کیفیت باعث جلوگیری از خرابی‌های احتمالی به خاطر عدم سازگاری قطعات با یکدیگر می‌شود. فروشگاه کردیدک بیشترین تجربه در زمینه واردات و توزیع قطعات و لوازم یدکی هیوندای می‌تواند در راستای تأمین قطعات اصلی هیوندای به شما کمک کند. برای تهیه انواع لوازم یدکی هیوندا و کیاموتورز با ما تماس بگیرید.



مقالات مرتبط:

لوازم یدکی هیوندا

لیست لوازم یدکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندا سانتافه