مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017

آیا مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017 را می‌شناسید؟ حتما می‌دانید که باید قطعات این خودرو را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید؛ زیرا با استفاده از لوازم یدکی تقلبی ممکن است به ظاهر در هزینه‌ها صرفه جویی کرده باشید، اما در طولانی مدت آسیب‌های جدی به خودروی شما وارد می‌شود که متحمل هزینه‌های گزاف خواهید شد. پس برای جلوگیری از این اتفاق‌ها لوازم یدکی اصلی را از فروشگاه کرد یدیک تهیه کنید.

معرفی سراتو 2017

این خودرو محصول شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که موتوری با حجم موتور 2000 سی سی دارد و از سال 2017 به بازار ایران وارد شد. این خودرو وزنی حدود هزار و 32 کیلوگرم دارد. حجم موتور 1997 سی سی با 4 سیلندر 16 سوپاپی است که طراحی جایگاه سیلندرها به صورت خطی مستقیم است. خودروهای موهاوی کیا موتورز دارای کلاس بدنه از نوع سدان و کلاس اتومبیل آن‌ها C Segment است. طراحی خودروهای کیا سراتو2017 برای پنج نفر سرنشین است. موتور این خودرو بنزنین سوز است، با ظرفیت باک 50 لیتر. مصرف سوخت این خودرو 10.4 لیتر در 100 کیلومتر است و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 است.

سراتو 2017 موفق به کسب پنج ستاره از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP شده است. حداکثر توان خروجی موتور 149.9 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه است. برای اطلاع از لیست قیمت و سفارش لوازم یدکی سراتو 2017 می‌توانید از کارشناسان کرد یدک مشاوره بگیرید. به دلیل محبوب شدن کیا سراتو در ایران، شرکت خودروسازی سایپا شروع به تولید و مونتاژ سراتو سایپا در بازار ایران نمود. که این مونتاژ در مدت کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین اتومبیل‌های ایران تبدیل شد. تعداد قطعات و لوازم یدکی سراتو  خیلی زیاد و مختلف است و سایپا یکی از تولیدکنندگان لوازم یدکی سراتو سایپا کشور است. در این مقاله با ما همراه باشید که تعدادی از مهمترین لوازم یدکی کیا و وظایف آن‌ها را برایتان شرح دهیم.

استپ ترمز زیرپا سراتو

 

مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017
مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017

یکی از مهمترین قطعات یدکی سراتو، استپ ترمز است. حتما متوجه شده‌اید که با فشار آوردن روی پدال ترمز، چیزی باعث روشن شدن چراغ‌های ترمز می‌شود. فرض کنید در ترافیک برای جلوگیری از برخورد به ماشین جلویی با گرفتن ترمز اتومبیل را متوقف می‌کنید. اگر در صورت متوقف، چراغ ترمز شما روشن نشود، خودروی عقبی متوجه هشدار ترمز شما نشده و باعث ایجاد تصادف و برخورد به ماشین شما می‌شود. نحوه عملکرد استپ ترمز به این صورت است که با فشار پای راننده روی پدال ترمز باعث ارسال هشدار الکتریکی به حسگر می‌شود. به این صورت چراغ عقب و ترمز خودرو روشن می‌شوند. وجود این قطعه یدکی سراتو باعث جلوگیری از تصادفات و سوانح رانندگی می‌شود.

پروانه فن سراتو

هنگام روشن شدن اتومبیل، به دلیل احتراق و عملیات سوخت رسانی دمای موتور بالا می‌رود. فن و پروانه فن از قطعاتی هستند که موتور را خنک نگه می‌دارند و از جذب گرمای پیشرانه جلوگیری می‌کندد. ایجاد مشکل در این قطعه می‌تواند مشکلات زیادی را برای موتور خودرو به وجود آورد. در سراتو باتری و سیستم برق خودرو، نیروی لازم برای چرخش پروانه فن را تأمین می‌کنند.

لازم به ذکر است که فعالیت این قطعه همیشگی نیست و فقط هنگام بالا رفتن دما شروع به کار می‌کند. عملیات خنک کردن موتور و کاهش دمای احتراق اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل لازم است که از کیفیت این قطعه مطمئن باشید؛ پس حتما آن از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های لوازم یدکی کیا خریداری کنید. کرد یدک وارد کننده و توزیع کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا با بیش از 10سال سابقه فعالیت در خدمت شما عزیزان است.

سپر

قسمت جلو و پشت بدنه خودرو بخشی به نام سپر دارد. این قسمت برای ایجاد ایمنی در خودرو و جلوگیری از ضربه خوردن خودرو طراحی شده است. البته در تصادف‌های با سرعت بالا این قسمت دیگر نمی‌تواند ضربه را مهار کند؛ اما قطعاً در کاهش میزان خسارت مؤثر است. با پیشرفت صنعت خودروسازی، امروزه تولید کنندگان تلاش می‌کنند سپری را طراحی و تولید کنند که در کنار زیبایی، بتواند طراحی آیرودینامیک مناسب، وزن سبک، قدرت جذب بالا داشته باشد.

گلگیر

 

مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017
مهمترین لوازم یدکی کیا سراتو 2017

محل قرارگیری گلگیر به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در تصادفات جزئی هم، این قطعه در معرض ضربه و آسیب است. در صورت ورود آسیب به سپر، ورق فلزی گلگیر خم می‌شود. گلگیر مانع پاشیده شدن گل و لای و مواد موجود سطح جاده به بدنه خودرو می‌شود. فرض کنید گلگیر در طراحی بدنه خودرو وجود نداشت! در این صورت بدنه خودرو به دلیل ضربات پی‌در پی و انباشته شدن لکه و خاک بر روی بدنه خودرو، زنگ زده و تراشیده می‌شد و جدا از نیاز به شست و شوی خودرو، شما مجبور بودید هر از گاهی، لوازم بدنه خودروی خود را رنگ کنید.

خرید لوازم یدکی اصلی کیا سراتو2017

برای تهیه بهترین لوازم یدکی کیا سراتو باید از فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی خودروی خود را خریداری کنید. کرد یدک عرضه کننده بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات و لوازم یدکی کیا سراتو است؛ که محصولات خود را با تضمین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد و شما با خیالی آسوده می‌توانید قطعات مورد نیاز اتومبیلتان را از این فروشگاه به صورت حضوری یا از طریق ثبت سفارش به صورت آنلاین یا تماس تلفنی تهیه کنید. برای تعویض یکی از لوازم خودرو بهتر است تا با کیفیت‌ترین لوازم را برای خودرویتان تهیه کنید، زیرا در این صورت هم عمر قطعه خریداری شده طولانی‌تر خواهد بود هم سلامت خودرویتان تضمین می‌شود.

درست است قطعات اصلی سراتو، قیمت بالایی دارند اما گارانتی و ضمانت نامه دارند. قطعات تقلبی در مقابل قیمت کم هیچ ضمانتی به شما ارائه نمی‌دهند. قطعات اصل، مدت زمانی طولانی کارکرده و حتی ممکن است هرگز دچار مشکل نشوند. هنگام خرید لوازم یدکی سراتو، به نوع بسته بندی قطعات و لوگوی حک شده بر روی قطعات دقت کنید، این‌ها نشان دهنده اصل بودن قطعات هستند.

خرید لوازم یدکی از شرکت‌ها و برندهای معتبر، باعث می‌شود که از با کیفیت بودن محصول مطمئن باشید. پیدا کردن فروشگاهی با سابقه و دارای قطعات اصل، اصولاً کار سختی است. از راه‌های تشخیص یک فروشگاه معتبر، می‌توان به خوشنامی آن در میان مشتریان و تأیید تعمیرکاران متخصص لوازم یدکی کیا، توجه کرد. کردیدک، یکی از وارد کنندهای لوازم یدکی کیا است، که تمام لوازم یدکی کیا را به ‌صورت اصل و با گارانتی به‌ مشتریان ارائه می‌دهد.

شما می‌تواند با مراجعه حضوری به فروشگاه، از تمامی قطعات و لوازم یدکی کیا موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید. در صورت عدم مراجعه حضوری، فروشگاه کرد یدک، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده، تا از طریق وب سایت همه لوازم یدکی کیا را همراه با قیمت آن‌ها مشاهده نموده و خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما در این فروشگاه، همواره آماده هستند، که به تمامی سؤالات شما در مورد قیمت و سایر اطلاعات این قطعات و لوازم یدکی سراتو، پاسخ دهند.



مقالات مرتبط:

لیست لوازم یدکی کیا

لوازم یدکی کیا کردیدک

کاتالیزور هیوندا و کیا را از کردیدک بخرید

کویل کیا اسپورتیج و نشانه خرابی آن