کیا کادنزا و هیوندای جنسیس

کیا کادنزا

کیا کادنزا را به جرات می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های کمپانی کره‌ای در تمام طول خودروسازی‎‌اش را به‌حساب آورد. در خیلی از جهات خودروی خوب و با کیفیتی است. طراحی کیا کادنزا به نحوی انجام شده که از تمام جهات حس لوکس بودن را القاء می‌کند و در عین حال هم جذاب و جوان پسند است. استفاده صحیح از قطعات کرومی، طراحی منطقی چراغ‌ها و بی نقص بودن مکان خطوط و برجستگی‌ها در کامل بودن طراحی کادنزا و ماندگاری آن در بلند مدت کمک به‌سزایی کرده است. به طور کلی در طراحی بدنه کادنزا المان‌های خوبی رعایت شده است و مهندسین کیا سعی کرده‌اند حرفه‌ای ترین اصول خود را بر روی این مدل پیاده کنند. بدون شک طراحی کادنزا هنوز هم جذابین خود را دارد و با دیدن آن در خیابان، تصور نمی‌کنید که چندین سال از طراحی و ساخت آن گذشته باشد.

 

در کابین کیا کادنزا طراحی لوکس، منطقی و کامل به نظر می‌رسد. اما تعداد زیادی دکمه بر روی فرمان و کنسول جلو استفاده شده است که در نگاه اول شلوغ و گیج کننده به نظر می‌رسد اما کاملا کاربردی هستند و به لطف ارگونومیک بودن کابین کادنزا، دسترسی به آنها به راحتی صورت می‌گیرد. کیفیت داشبورد کیا کادنزا کمی دور از انتظار و در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود اما در کیفیت ساخت و مونتاژ آن هیچ بحثی نیست و بسیار خوب می باشد . داخل کابین کیا کادنزا همه چیز سعی در نشان دادن لوکس بودن است و وجود تعداد زیادی امکانات رفاهی و ایمنی به لوکس بودن کمک زیادی کرده است و جذاب به نظر می رسد.

 

در کیا کادنزا یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3500 سی سی قرار دارد. کادنزا با وجود چنین پیشرانه‌ای 286 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که باعث شتاب‌ گرفتن بسیار خوب آن شده است. و در عین حال هم با مصرف سوخت 10 لیتر در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر بسیار کم بنزین مصرف می‌کند. کیا کادنزا در مقایسه با هیوندای جنسیس در طول این سال‌ها خیلی کم استهلاک‌تر خودش را نشان داده است. این کم استهلاکی دردسر کمتری برای مالک داشته در عین حال مصرف سوختش بسیار مناسب‌تر است و کاملا هم در شتابگیری خوب عمل کرده است. کادنزا برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌کند که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. کیا کادنزا به‌خاطر همین گیربکس خوب و پیشرانه قدرتمند در هر لحظه آماده حرکت است.


سواری کیا کادنزا مخصوصا در سرعت‌های بالا کاملا نرم و بدون صداست اما در سرعت‌های پایین مقداری خشک است. البته این خشک بودنش اصلا آزاردهنده نیست و از لذت بخش بودن سواری با کادنزا کم نکرده است. کیا کادنزا کاملا مطمئن و پایدار است، دارای هندلینگ خوبی است، فرمان پذیری و دقت فرمان در عبور از دایره پیچ خوبی هم دارد. ترمزهایش بسیار قدرتمند است در هر سرعتی حتی در کوتاه‌ترین مسافت خودرو کاملا سریع می‌ایستد. علاوه بر این جلوبندی کادنزا خیلی بهتر و مقاوم‌تر از هیوندای جنسیس است. در مورد سیستم تعلیق هم به همین صورت یعنی از جنسیس کاملا با کیفیت‌تر است و این اطمینان را به شما می‌دهد که بهترین خودرو است!

 


کیا کادنزا خودرویی با کیفیت و عالی ساخته و طراحی شده است. ضمنا بسیار زیبا و لوکس است، کاملا پر شتاب و قدرتمند و موتور و گیربکس بی‌نقصی دارد. این خودرو آپشن‌های زیادی  دارد. کادنزا در برابر جنسیس کیفیت ساخت بالاتری دارد.هندلینگ بهتری هم دارد، ترمزهایش خیلی مطمئن‌تر عمل می‌کنند. کادنزا مشکلات زیادی که هیوندای جنسیس در سیستم تعلیق و جلوبندی دارد را ندارند، استهلاک پایین‌تری دارد و در نتیجه حس بهتری از رانندگی را به شما منتقل می‌کند.

 جنسیس

جنسیس را باید اولین تلاش هیوندای برای ورود به کلاس سدان‌های نیمه لوکس به‌حساب بیاوریم. که البته خیلی هم موفق از آب در نیامد. در طراحی ظاهری جنسیس سعی  شده که شکیل و در عین حال شاده انجام شود. در واقع این طراحی آن اندازه که باید هم  زیبا نیست و خیلی ریزه‌کاری و نکات تخصصی باید لحاظ می‌شده اما این کار صورت نگرفته است.  به طورکلی هیوندای جنسیس بدنه‌ای دارد که خیلی زیاد طراحی اصولیی ندارد و بیشتر از هر چیز طراحانش سعی داشته‌اند که فقط جلوه لوکس بودن آن را در نظر بگیرند. در واقع ورود هیوندای در این کلاس، موجب شد تا برند جنسیس را جدای از سایر محصولاتش بدانند. هیوندای با طراحی جنسیس محصولی بسیار لوکس و قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیا ساخت.

 

در داخل کابین جنسیس هم وضعیت ازین قرار است. یعنی در نگاه اول طراحی لوکس و جدید جنسیس چشم‌گیر است اما زیبایی و چشم‌نوازی آن بعد از مدتی از جذابیت می‌افتد. مواد مورد استفاده در کابین جنسیس خیلی معمولی است. و به مرور زمان کیفیت خود را به راحتی از دست می‌دهد. اما نکات مثبت کابین هیوندای جنسیس فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی فراوان است که خود نکات مهمی است. البته به شرطی که بتوانید از کیفیت پایین ساخت و مونتاژ پایین هیوندای جنسیس چشم پوشی کنید. به علاوه بر آن جنسیس سواری بسیار نرمی دارد و این کیفیت سواری یک نقطه قوت و مثبت برای این خودرو است.

هیوندای جنسیس توسط یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3778 سی سی به حرکت می‌کند. این پیشرانه قابلیت تولید 290 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور را دارا می‌باشد. مصرف سوخت جنسیس  در داخل شهر زیاد است، اما شتاب‌گیری آن خوب است. جنسیس با توجه به وزنش به راننده اعتماد به نقس لازم در زمان شتاب‌گیری را می‌دهد. ناگفته نماند که جنسیس استهلاک بالایی هم دارد. هیوندای جنسیس در ایران با توجه به مدل خودرو دارای 2 نوع گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 8 سرعته ساخت ZF دارد که هر دو عملکرد خوبی دارند. اما در زیر فشار گیربکس 6 سرعته زود داغ می‌شود و عملکرد خوبش را از دست می‌دهد. اما گیربکس 8 سرعته تعویض دنده‌اش عالی است، بسیارهوشمند و لذت بخش است و در رانندگی پر فشار کاملا خوب و رضایت‌بخش عمل می‌کند.

هندلینگ هیوندای جنسیس در بخش سواری خوب و مثبت است، ولی عملکرد سیستم تعلیقش خیلی ضعیف است و ضمنا سریع‌تر از زمان سایر خودروها به تعمیرگاه نیاز پیدا می‌کند. در نتیجه نمی‌شود آن را خودرو مطمئنی به حساب بیاورید. هیوندای جنسیس فرمان پذیری خوبی دارد و فرمان به اندازه کافی دقیق است اما ترمزهایش نسبت به خوب بودن بعضی قطعات، ضعیف است. جلو بندی‌اش هم مشکل دارد.

 

در کل هیوندای جنسیس را می‌توانید یک خودروی لوکس با کیفیت به ‌حساب آورد که البته چندان هم سط بالا و تاپ نیست، مخصوصا در مقایسه با کیا کادنزا حرفی برای گفتن ندارد.در دراز مدت هم جنسیس از دور می‌افتد و کسانی که مدتی را با این خودرو گذرانده‌اند اقدام به تعویض آن می‌کنند.

البته دوستان و خوانندگان عزیز و گرامی فراموش نکنند که این صرفا مقایسه‌ای کارشناسانه بر این دو خودرو بود، قصد و منظور از دور انداختن خودرویی نبود. جنسیس هم در کلاس خود ماشین خوبی است که ارزش و رتبه رانندگی خوبی دارد.هر دو جنسیس و کادنزا، از دو کمپانی بزرگ خودرو سازی در دنیا هستند، که خودروهای کلاس بالا و کیفیت خوبی را به بازار جهانی عرضه می‌کنند.

 

کردیدک به معرفی این دو خودرو به شما ثابت کرد که همواره همراه و همگام شماست در عرصه سواری و رانندگی خودروها.