لنت ترمز 1

اهمیت ترمز را همه می دانند. اینکه ترمز سرعت ماشین را پایین آورده و فرمان توقف به چرخ ها می دهد.ترمز امن زمانی  خوب کار می کند و صورت می گیرد که لنت های سالمی داشته باشد.مطمئنا همه تخصص و شناخت کامل نسبت به قطعات خودرو مخصوصا اهمیت لنت ترمز ندارند.هرکسی نمی داند که لنت ترمز چیست؟یک لنت چه زمانی خوب کار می کند؟

کُردیدک در این مقاله نکاتی که در حین خرید لنت باید به آن توجه و دقت کنید را به شما معرفی می کند.با ما همراه باشید.

لنت ترمز چیست؟

زمانی که خودرو قصد توقف دارد باید در سیستم ترمز اصطکاک بوجود بیاورد.این اصطکاک از طریق لنت انجام می شود.در واقع لنت ها پس از فشرده کردن دیسک ها،اصطکاک مورد نیاز را بین لنت و دیسک بوجود می آورند.این اصطکاک منجر به کاهش سرعت و توقف خودرو می شود.امروزه برای ساختن لنت ترمز و یا  اجزایی که در سیستم ترمز به کار رفته از مواد اصلی و آلی بی زیان استفاده می کنند.این لنت ها به لنت غیر ازبستی هم معروفند.لنت غیر ازبستی از مواد طبیعی مثل شیشه، لاستیک و رزین ساخته می شود.این مواد قدرت تحمل دما و گرمای خیلی بالایی دارند.در چسباندن اجزای لنت نقش ویژه ای ایفا می کنند.کولار هم از عناصر مهم در لنت ترمز های آلی به حساب می آید.در حقیقت  مزیت های لنت آلی بیشتر از کولار است و از آلودگی جلوگیری می کند.اما این تفاوت را دارد که، لنت کولار به دلیل نرم بودن، سر و صدای کمتری را تولید می کند.

برای خرید انواع لنت های اورجینال کیا موتوراینجا کلیک کنید.

انواع لنت ترمز

اگر می خواهید لنت ترمز بخرید باید به موارد خاصی توجه کنید.موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را بشناسید.در بازار لنت های زیادی است که ممکن است شما را سردرگم کند، با شناختن بیشتر لنت ها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

لنت ترمز-هیوندا-و-کیا
لنت ترمز-هیوندا-و-کیا

لنت ترمزسرامیکی

لنت ترمزهای سرامیکی نیروی بسیار زیادی دارد برای متوقف کردن.همین امر باعث شده که آن دسته از افرادی که ماشین های مسابقه در اختیار دارند، خرید این لنت ها را به صرفه تر بدانند.در ساخت این لنت متخصصان مقداری از سرامیک، مواد پر کننده و مواد چسبنده استفاده کرده اند.مقدار کمی از الیاف مس هم در این لنت های ترمز به کار گرفته شده است.

این مواد گرما را پراکنده و دفع می کنند، در نتیجه منجر به بالا رفتن عملکرد ترمز در حین ترمزهای شدید و مکرر می شوند.

نقطه قوت لنت سرامیکی

1- لنت سرامیکی غبار کمتری تولید می کنند.

2- با دارا بودن رنگ روشنتر به چرخ ها نمی چسبند.

نقطه ضعف لنت سرامیکی

بدلیل قیمت بالایی که این لنت ها دارند، برای وسایل نقلیه عمومی کاربرد ندارند و به صرفه نیستند.

لنت ترمز فلزی

لنت های فلزی بیشترین استفاده را توسط کمپانی های خودرو سازی دارند.بخاطر اسم این لنت، افراد اولین چیزی که به ذهنشان می رسد این است که این لنت ها از یک تکه فلز ساخته شده اند.این لنت ها اغلب از مس، آهن و گرافیت ساخته می شوند.

پس از مخلوط شدن این سه فلز، کاملا به هم می چسبند و لنت را به وجود می آورند.

لنت ترمز-هیوندا-و-کیا
لنت ترمز-هیوندا-و-کیا

مهمترین دلیل استقبال از لنت فلزی

1- ارزان و به صرفه بودن.

2- بادوام و مقاوم بودن.

3- عملکرد بالا.

4- دفع گرمای ناشی از اصطکاک.

معایب لنت فلزی

1- سنگین بودن این لنت.

2- افزایش مصرف سوخت.

همین امر باعث شد تا گزینه خوبی برای ماشین های مسابقه ای نباشد.این لنت ها چون فلزی هستند پس نرم وسبک نیستند.تجربه نشان داده که این لنت ها داغ می شوند و عملکرد بهتری از خود به جا می گذارند.

اگر در این زمینه تجربه داشته باشید متوجه می شوید در روزسرد،اگر اقدام به ترمز گرفتن کنید باید مسافت بیشتری طی کنید تا خودرو متوقف شود.

لنت های با عملکرد بالا

در مسابقات فرمول یک، چیزی که حرف اول را می زند شتاب برای رسیدن به پیروزی است.نکته جالب این است که رانندگان حرفه ای ترمز را به اندازه رسیدن پیروزی مهم میدانند.چراکه اگر با شتاب به دیواره پیست برخورد کنند، مطمئنا نمی توانند رتبه اول را کسب کنند.تمام خودرو ها مخصوصا خودروهای مسابقه ای، از ترمز تنها به عنوان وسیله ای برای متوقف کردن خودرو استفاده نمی کنند.بلکه از هندلینگ در سر پیچ ها هم کمک می گیرند.در یک مسابقه فرمول تمامی قسمت های یک ماشین باید بالاترین عملکرد را از خود نشان بدهند.به همین دلیل لنت هایی با عملکرد بالا بهترین گزینه برای راننده آن خودرو مسابقه است.داغ شدن بیش از حد لنت منجر به بریدن ترمز و حتی جوش آوردن خودرو می شود.در نتیجه نیروی متوقف کننده از کار می افتد.

به این دلیل است که رانند های خودرو مسابقه ای همواره نگران از دست دادن کنترل خودرو و سیستم متوقف کننده ماشین هستند.پس متخصصان تلاش می کنند که از لنت های سرامیکی برای این خودرو ها استفاده کنند.این لنت های سرامیکی از فناوری های پیشرفته ای مثل فیبرکربن برخوردار هستند.فیبرکربن موجود در این لنت ها بسیار سبک است و با دفع گرما، نیروی لازم را برای توقف ماشین فراهم می کند.تنها عیبش همانطور که گفتیم قیمت بالای این نوع لنت است.

کُردیدک عرضه کننده لوازم یدکی اصلی و با کیفیت هیوندای با قیمت متعادل و مناسب.

لنت ترمز-هیوندا-و-کیا
لنت ترمز-هیوندا-و-کیا

طول عمر، حرارت، هزینه

حالا که با انواع لنت ها آشنا شدید می دانید که،در خرید لنت باید به توانایی آن در دفع گرما توجه ویژه داشته باشید.در واقع لنت ترمز ها به دلیل اصطکاکی که در هنگام فشار دادن پدال بر آن ها بوجود می آید، گرمای زیادی را از خود تولید می کنند.تولید گرمای بیش از حد در ابتدای کار،منجر به عملکرد بسیار خوب و بالای لنت می شود.اما با گذشت زمان، از طول عمر و دوام آن کم می کند.راننده مجبور می شود هزینه دوباره ای برای خرید لنت جدید پرداخت کند.

درحالی که با خرید لنت ترمزی ماندگار و کیفیت بالا و قیمت مناسب، تا سال های سال نیازی به تعویض لنت خودرو نیست.به همین دلیل است که لنت های سرامیکی در طی چندین سال گذشته بخاطر جنس و موادی که در حین ساخت آن به کار رفته است .از طول عمر بالا برخوردار است و همین امر باعث شده خریداران و طرفداران زیادی را داشته باشد.

کُردیدک با تضمین کیفیت بالا، لنت ترمزهای درجه یک را در اختیار شما قرار میدهد.

با مشاورین ما در تماس باشید.

صدای لنت ترمز

صدای لنت ترمز که در حین فشردن پدال ترمز ایجاد می شود در خیلی از موارد آزار دهنده و حتی گاهی نگران کننده است.این صداهای نگران کننده اغلب از لنت ترمزهای فلزی شنیده می شود.اینگونه صداها اغلب در موقعیتی خاص یا به دلیل نوع ماده ای که در حین ساخت لنت به کار رفته است ایجاد می شود.می تواند نگرانی هایی را به وجود بیاورد اما با مراجعه به نمایندگیها و یا تعمیرگاه ها براحتی میتوان این مشکل را رفع کرد.این مشکل و مسئله در لنت های سرامیکی به ندرت پیش می آید.

 

 کُردیدک با عرضه ی لنت های با کیفیت به شما آسودگی و اطمینان خاطر می دهد.

لنت ترمز خوب و با کیفیت را از کُردیدک بخواهید.

با مشاورین ما در تماس باشید.

کُردیدک ارائه کننده لوازم و قطعات خودرو های کیاموتور و هیوندای