لوازم الکترونیکی کیا

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره‌ای، که زیر مجموعه‌ هیوندای موتور گروپ است. با تولید 2٫75 میلیون دستگاه خودرو در سال2013  عنوان دومین خودروساز کره جنوبی را کسب کرد. در حال حاضر 8 کارخانه تولیدی در شرکت خودرو سازی کیا موتورز وجود دارد. در سال 1944 شرکت خودرو سازی کیا موتورز با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی به ‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، شروع به فعالیت کرد. چند سال با تغییر نام ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا، شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 با شرکت فورد وارد همکاری شد و برخی ﺍز مدل‌های مزدا را تولید کرد. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست. کیا موتورز آمریکا نیز در واقع در زمینه فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده فعالیت می‌کند. اگر شما هم قصد خرید لوازم الکترونیکی کیا را دارید می‌توانید از طریق فروشگاه کردیدک به‌راحتی تجهیزات و لوازم یدکی مورد نیاز خود را خریداری کنید. این فروشگاه خدمات فوق‌العاده‌ای را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید تمامی لوازم یدکی را به صورت اصل و که متعلق به برند کیا موتورز هستند را با مناسب‌ترین قیمت ممکن و ارائه ضمانت در خصوص کیفیت این محصولات خریداری کنید.

قطعات برقی خودروهای کیا موتور

قطعات برقی در کیا موتور مستقیماً در روشن شدن اتومبيل و اشتعال سوخت در موتور خودرو تأثیر دارند. قطعات برقی خودرو از قسمت‌های مهمی مثل كوئل، استارت ماشین، شمع موتور، واير شمع، دينام، انژكتور، لامپ‌های روشنایی و كامپيوتر تشکیل شده‌اند که برای فعالیت خود از برقی که به وسیله باطری توليد شده تغذیه می‌کنند. سيستم برقی و برق رسانی به نقاط مختلف خودرو در تمامی خودروها از منبع توليد كننده برق تا رسيدن به مرحله مصرف به صورت زير است:

  • كنترل كننده برق (كليدها و دكمه‌ها)
  • ذخيره كننده برق (باطری)
  • توليد كننده برق (دينام)
  • مصرف كننده برق (كليه لوازم برقی)
  • توزيع كننده برق (سيم كشی)

سیستم خنک کننده خودروهای کیا

 

لوازم الکترونیکی کیا 
لوازم الکترونیکی کیا

سیستم خنک‌کننده موتور، یکی از سیستم‌های بسیار مهم در خودرو  محسوب می‌شود. با کمک این سیستم، موتور اتومبیل در دمای استاندارد تعریف شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد دما از حد مشخص بالاتر یا پایین‌تر بیاید. موتور، وقتی خوب كار می‌کند كه به دمای مناسب برسد. معمولاً باید دمای مايع رادیاتور، حدود 93درجه سانتی گراد باشد.

در اين دما: محفظه احتراق به خوبی گرم می شود تا احتراقی بهتر با آلودگی كمتر ایجاد شود. گرانروی روغن موتور كمتر شده در نتيجه عملكرد اجزای روانتر و ميزان اتلاف توان موتور کاهش میابد. فرسايش قطعات و اجزای فلزی كمتر می‌شود. یکی از مهمترین نکاتی که صابحان خودرو باید به آن توجه کنند، آشنایی با اجزای تشکیل دهنده این سیستم و تشخیص عیب‌های آن برای رفع به موقع برای آن‌ها است.

زیرا اگر مشکل سیستم خنک کننده به موقع رفع نشود، به طور مستقیم بر عملکرد موتور خودرو تأثیر منفی می‌گذارد. این اختلال در موتور اتومبیل ممکن است منجر به از بین رفتن کامل موتور اتومبیل و تحمیل هزینه‌های گزاف برای تعویض یا تعمیر موتور شود. اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده خودروهای کیا که هر کدام وظایف خاصی دارند شمال موارد زیر می‌شود:

رادیاتور: رادیاتور تشکیل شده از مجموعه لوله‌های مارپیچی است که اطراف آن به وسیله پره‌هایی به صورت عمودی و افقی پوشانده شده است که به آن‌ها فین گفته می‌شود. با وجود این صفحات مساحت موجود برای تبادل حرارت زیاد شده و عملیات خنک‌سازی بهتر صورت می‌گیرد. در اکثر رادیاتور‌ها یک مخزن اضافی وجود دارد که میزان سطح مایع خنک کننده رادیاتور را کنترل می‌کند و در صورت بالا رفتن دمای موتور بیش از حد مجاز، آب اضافی به داخل این مخزن منتقل می‌شود.

واتر پمپ (پمپ آب):وظیفه این قطعه به جریان انداختن آب در مجاری اطراف بلوک موتور و رادیاتور است. نیروی مورد نیاز واتر پمپ‌ها، به کمک تسمه از میل لنگ موتور اتومبیل تأمین می‌شود.

سنسور دمای آب خودرو و مجاری آب اطراف بلوک موتور

شلنگ‌های آب

ترموستات: معمولاً بر روی سر سیلندر موتور اتومبیل نصب می‌شود و نقش یک شیر اتوماتیک را دارد.

نحوه عملکرد ترموستات:تا زمانی که دمای آب به مقدار معینی نرسیده دریچه ترموستات بسته است و اجازه نمی‌دهد آب از بلوک موتور به سمت رادیاتو خارج شود. وقتی دمای آب به میزان مشخصی برسد با منبسط شدن جیوه در ترموستات، دریچه ترموستات باز شده و آب به سمت رادیاتور جاری می‌شود.

پروانه خنک کننده (فن برقی): این فن‌ها در مقابل رادیاتور نصب می‌شوند و زمانی که دمای آب از مقدار مشخصی بالاتر رفت، با دمیدن هوای پر سرعت به بدنه و صفحات خنک کننده رادیاتور موجب کاهش دمای مایع خنک کننده تا میزان تعیین شده می‌شوند.

نحوه عملکرد موتور فن الکتریکی

نیرو به پروانه منتقل و نیروی برق باتری به موتور وصل می‌شود. موتور سر پروانه را به چرخش درمی‌آورد، این سیستم همیشه کار نمی‌کند و فقط زمانی که دمای آب بالا می‌رود روشن می‌شود و شروع به چرخش می‌کند.

دينام

 

لوازم الکترونیکی کیا 
لوازم الکترونیکی کیا

دينام خودور يكي از قطعات برقی مهم در اتومبيل‌های کیا، محسوب می‌شود. وظیفه این قطعه انجام عمليات شارژ باطری خودرو است. اگر به هر علتی نقصی در عملكرد دينام اتفاق بيافتد، باطری ماشين به سرعت تخليه ميشود. دينام توسط يك تسمه شياري حول محور موتور اتومبيل قرار می‌گيرد، كه بايد همیشه سالم بودن تسمه بررسی شود تا از پاره شدن آن و در نتيجه خالی شدن شارژ باطری خودرو جلوگيری شود.

انژكتور

انژكتور يك قطعه برقی/ مكانيكی است که بر روی سيلندر موتور خودرو قرار دارد. وظیفه این قطعه انجام عمليات سوخت رساني به محفظه احتراق، با تركيب سوخت و هوا و تزريق آن به موتور اتومبيل است. بررسی انژكتور در همه ماشين‌هایی كه دارای كامپيوتر هستند، از طريق كامپيوتر انجام می‌شود.

سوئیچ ترکیبی

برای کنترل موارد مختلف مانند چراغ‌های جلو، برف پاک کن‌ها و غیره یک مجموعه سوئیچ است زیر فرمان قرار دارد.

باتری خودرو

باتری اتومبیل وظیفه تأمین برق لازم برای تأمین انرژی تمام قطعات الکتریکی موجود در خودرو را به عهده دارد. بدون باتری، ماشین شما هیچ حرکتی نخواهد کرد.

عمر مفید باتری

مدت زمان دقیقی برای عمر باتری قابل پیش بینی نیست. چون به موارد خاصی بستگی دارد. مثلاً عادت‌های رانندگی در خیلی در عمر باطری ماشین مؤثر است. آب و هوا و مسافت‌های پی در پی کوتاه که کمتر از 20دقیقه باشد در کاهش عمر واقعی باتری ماشین شما مؤثر است. باتری خودرو می‌تواند بیشتر از سه سال عمر کند؛ به شرطی که وضعیت باتری خود را سالانه به  بررسی کنید. کرد یدک وارد کننده و توزیع کننده قطعات اصلی هیوندا و کیا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت، ارائه محصولات و قطعات را با تضمین کیفیت انجام می‌دهد.



مقالات مرتبط:

لوازم و قطعات کیا سراتو را بیشتر بشناسید.

لوازم یدکی کیا

لیست لوازم یدکی کیا