چطور قطعات اصلی خودرو را بشناسیم؟

تقلبی یا اصلی

این سوال که؛ چطور قطعات اصلی خودرو را بشناسیم؟ همواره  یکی از مشکلات افراد، این است که آیا قطعه یا لوازم جانبی که برای خودرو خود تهیه کرده‌اند، تقلبی یا اصلی است. اصلی یا تقلبی بودن هر قطعه یا لوازمی به موارد خاص خود بستگی دارد. ما در این مقاله به تعدادی از آن موارد اشاره می‌کنیم. خرید قطعات اصلی کیا آسان نیست. لوازم یدکی تقلبی خودروها معمولا از نظر بسته بندی یا برچسب‌هایی که به آنها خورده است، دقیقا همانند نوع اصلی آن قطعه می‌باشد و تشخیص اینکه یک قطعه تقلبی است یا اصلی، کار بسیار دشواری است.
تشخیص اصلی بودن قطعات خودرو کیا نیاز به تخصص و آشنایی کامل با لوازم یدکی خودرو مورد نظر دارد.
امروزه تشخیص اصلی و فرعی بودن یک قطعه یا لوازم یدکی خودرو کار ساده ای نیست،‌ چرا که به دلیل قیمت‌های بالا اجناس و فراوانی لوازم تقلبی، فروشنده ها با همان قیمت بالا اقدام به فروش اجناس تقلبی می‌کنند و شما که خریدار آن جنس هستید،‌ چون در حال پرداخت مبلغ بالایی بابت آن هستید، به تقلبی یا اصل بودن آن جنس شک نمی‌کنید.

 

 

چگونگی خرید قطعات اصلی کیا

با توجه به گفته های بالا، خرید یک قطعه اصل، نیاز به تخصص و اطلاعات کامل در مورد قطعه مورد نظر دارد، اما یکسری موارد هستند که اگر کمی به آنها بیشتر توجه کنید، در اکثر موارد می‌توانید اصل یا فرع بودن یک قطعه خودرو را تشخیص دهید.
در ادامه به توضیحات در مورد این موارد می‌پردازیم، اما هم اکنون آنها را نام می‌بریم:

  • رنگ بسته بندی
  • کیفیت بسته بندی
  • نوع جوشکاری قطعه
  • نوع نوشته‌های روی قطعات لوازم یدکی
  • لیست کشورهای سازنده لوازم خودرو

رنگ بسته بندی

معمولا از رنگ بسته بندی، می‌توان متوجه اصلی یا فرع بودن آن قطعه شوید و از خرید قطعات اصلی کیا نسبتا مطمئن شوید.
برای مثال می‌توانید قبل از خرید یک قطعه، نام آن را در گوگل سرچ کرده و تصاویر نسخه اصلی آن را مشاهده کنید و اگر قطعه‌ای که در حال خرید آن هستید، هم ‌رنگ همانی که در سایت رسمی محصول است بود، می‌توانید مقداری به اصل بودن آن اطمینان کنید.
همین‌طور در بعضی موارد، رنگ‌ها یکی هستند، اما کیفیت رنگی که روی محصولات تقلبی استفاده شده است، بسیار پایین است و از روی ظاهر بسته‌بندی محصول، مشخص می‌شود که آن محصول تقلبی است.
پس فقط کافیست کمی دقت کنید.

کیفیت بسته بندی

کیفیت بسته بندی در خرید قطعات اصلی کیا بسیار تاثیر گذار است.
در واقع بسته‌بندی محصولات تقلبی معمولا دارای کیفیت پایینی می باشند و از پلمپ‌های استاندارد استفاده نکرده‌اند.
همان‌طور که در بالاتر هم گفته شد، نوع رنگ و رنگ‌بندی بسته‌بندی محصولات، در اکثر موارد نشان دهنده اصل یا فرع بودن آن محصول می‌باشد.
محصولات اصلی معمولا از کارتن‌های بسیار محکم و مشماهای محافظ یا همان حباب‌دار استفاده می‌کنند. از روی این نکات می‌توانید به اصل بودن یک محصول اطمینان حاصل کنید. (البته تا مقداری اطمینان کنید.)

نوع جوشکاری قطعه

خرید قطعات اصلی کیا یا هر خودرو دیگری، بسیار مهم است و اگر قطعه تقلبی را روی خودرو خود نصب کنید، علاوه بر اینکه در زمان کمی قطعه مورد نظر خراب شده و از بین می‌رود، بلکه به خودرو شما و دیگر قطعات مرتبط هم آسیب جدی وارد می‌کند.
در بعضی موارد از روی بسته‌بندی محصول نمی‌توان تشخیص داد که آن محصول اصل یا تقلبی است.
حال هرچقدرهم که می‌خواد کیفیت بسته‌بندی یا نوع رنگ‌بندی آن خوب باشد، ولی ممکن است فروشنده محصول تقلبی را در بسته بندی اصلی آن قرار داده باشد، آن وقت چه باید کرد؟
در این مواقع باید به خود محصول دقت کرد.
یعنی آن را از بسته‌بندی خارج کرده و دیگر با بسته‌بندی آن کاری نداشته باشیم و به جزئیات خود محصول توجه کنیم.
برای مثال یکی از مواردی که می‌تواند نشان دهنده اصل بودن یک قطه فلزی خودرو باشد، نوع جوشکاری آن قطعه است.
در قطعات تقلبی معمولا جوشکاری‌های بی‌دقت و بزرگ استفاده می‌شود و حتی زیبایی محصول را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اما محصولات اصلی دارای جوشکاری‌های تمیز و کوچک ولی در عین حال بسیار محکم می‌باشند.
همین‌طور رنگ بخش‌هایی که جوشکاری شده، نباید با رنگ سایز قسمت‌های محصول متفاوت باشد و فرق کند، در صورتی که رنگ‌ها متفاوت باشد، ممکن است حتی قطعه دست دوم هم باشد.
همین‌طور یکی دیگر از راه‌ها این است که همان‌لحظه قطعه را تست کنید.
البته نه به این صورت که روی خودرو نصب کنید..! شما می‌توانید بخش‌های جوشکاری شده را با فشار دادن تست کنید که ببینید آیا می‌شکند یا خیر.
قطعه‌های تقلبی به دلیل جوشکاری نادرست، با فشاری که به روی قطعه وارد می‌شود، به سرعت می‌شکنند.

چطور قطعات اصلی خودرو را بشناسیم؟ جواب این سوال را از کردیدک بخواهید.

 


نوع نوشته‌های روی قطعات لوازم یدکی

خرید قطعات اصلی کیا یا هر خودرو دیگری، همان‌طور که در این مطلب متوجه آن شدید، بسیار کار دشواری است و به آسانی نمی‌توان اصل یا فرع بودن یک قطعه را تشخیص داد.
یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان اصلی یا فرعی بودن یک قطعه را تشخیص داد، نوع نوشته‌هایی است که روی خود محصول نوشته شده است.
برای خرید قطعات اصلی کیا باید توجه کنید که نوشته‌های روی محصول، به صورت حک شده باشد.
در واقع در کارخانه‌های تولیدی اصلی، نوشته‌ها را با دستگاه به صورت حک شده روی محصول می‌نویسند و به هیچ عنوان اشتباه املائی یا گرامری در آنها وجود ندارد.
برخلاف نسخه‌های اصلی که به صورت حک شده نوشته‌ها را می‌نویسند، در قطعات تقلبی، به خودشان این زحمت ها را نمی‌دهند و نوشته‌ها را با استفاده از برچسب روی محصول قرار می‌دهند و در خیلی از موارد،‌ غلط املائی در آن‌ها دیده می‌شود،‌ چرا که توجه زیادی به این موارد نمی‌کنند.
در بین راه‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، این راه تقریبا آسان‌ترین آن‌ها بود و تنها با یک نگاه می‌توانید ببینید که نوشته روی محصول حک شده یا به صورت برچسب نوشته شده است و به همین سادگی اصل یا فرع بودن محصول را تشخیص دهید.

 

ازین دسته موضوعات بیشتر بخوانید:

لوازم یدکی هیوندا

قطعات اصلی و تقلبی هیوندا و کیا

 

لیست کشور های سازنده لوازم خودرو

از دیگر راه‌های تشخیص اصل یا فرع بودن یک محصول یا قطعه خودرو، کشور سازنده آن می‌باشد.
شاید با خود بگویید خب یعنی اگر روی یک محصول نوشته شده باشد ساخت چین، آن محصول تقلبی است؟
خیر. در حال حاضر بسیاری از محصولات دنیا در کشور چین ساخته و صادر میشود و اینکه یک محصول ساخت چین باشد، دلیل بر تقلبی بودن آن نیست.
ممکن است خیلی از قطعات خیلی از خودروها توسط شرکت اصلی آن خودرو در چین تولید و صادر شوند.
برای این که از کشور سازنده قطعه خودرو مطمئن شوید، باید ابتدا ببینید روی خود محصول، (‌نه بسته بندی) ساخته شده در کدام کشور درج یا حک شده و سپس به سایت رسمی یا نمایندگی آن خودرو سازی مراجعه کنید.
معمولا اکثر کمپانی‌ها در سایت رسمی خود درج می‌کنند که محصولات خودرا در کدام کشورها تولید کرده و به کدام کشورها صادر می‌کنند.
پس شما از این طریق هم می‌توانید اصل یا فرع بودن یک محصول را مورد تست قرار داده و تشخیص دهید.

 


از اینکه این مقاله را بررسی کردید از شما سپاسگذاریم، بابت مشاهده مقالات دیگر، به گنجینه مقالات وب‌سایت و فروشگاه کرد یدک مراجعه کنید.