کیا سراتو 2018

معرفی خودرو

باز هم کردیدک معرفی خودروی دیگری را با شما به اشتراک گذاشت. کیا سراتو 2018 ، خودروی موفق و از کار درآمده‌ی کمپانی کیا است.  کیا سراتو از سال 2003 میلادی به عنوان یک سدان به محصولات کمپانی کیا موتورز اضافه شد. کیا سراتو که با نام‌های دیگری ازجمله فورته ( از نسل دوم به بعد) و اسپکترا نیز شناخته می‌شود، هم اکنون در قالب نسل چهارم به حضور خود در بازارهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. کیا سراتو 2017-2018 آخرین مدل سراتو نسل سوم (YD) به شمار می‌رود که به صورت وارداتی، توسط شرکت اطلس خودرو (نماینده رسمی کیاموتورز) و برخی واردکنندگان غیرشرکتی به بازار کشورمان راه یافته است. کیا سراتو YD در سال 2012 به عنوان نسل سوم سراتو رونمایی شد و در سال 2016 مورد فیس لیفت جزئی از ناحیه چراغ‌ها و سپرها قرار گرفت؛ این مدل در بازار به سراتو YD نیوفیس مشهور شده است. کیا سراتو 2017-2018 نیز در زمره سری نیوفیس نسل سوم قرار می‌گیرد.

کیا سراتو در بازار استرالیا پرفروش‌ترین محصول کیا است.

"<yoastmark

فضای داخلی

کابین کیا سراتو 2018 ،  دارای سبک طراحی نه چندان مدرن داشبورد به ویژه در قسمت میانی و اطراف نمایشگر مرکزی، می‌باشد. متاسفانه نمونه‌های وارداتی به کشور فاقد نمایشگر 7 اینچی بوده بلکه یک پنل 4.2 اینچی در قسمت میانی داشبورد قرار دارد. ابزار کنترلی سیستم تهویه نیز به شکل کلاسیک مدور بوده که در بخش پایینی این صفحه نمایش تعبیه شده اند. متریال اصلی داشبورد و تو‌دری‌ها از جنس پلاستیک خشک بوده؛ در نقاط پر لمس مثل بازویی تو‌دری‌ها با مواد نرم کاور شده‌اند. گنجایش کابین کیا سراتو 2017-2018 در ردیف جلو مناسب ارزیابی می‌شود اما در ردیف عقب، افراد با قد بیش از 180 سانتی‌متر محدودیت‌هایی از ناحیه فضای سر را تجربه خواهند کرد. صندوق عقب کیا سراتو 2018 فضایی به حجم 422 لیتر را دارد که برای جا دادن اسباب و وسایل خانواده‌های کم جمعیت مناسب به نظر می‌رسد.

 

امکانات رفاهی کیا سراتو 2018

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کول باکس، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه همراه با دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات 10حالته، تنظیم گودی کمر و مموری صندلی، روکش چرمی و گرمکن صندلی برای تمام صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، پورت برق 12 ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، کنترل ایستایی در سربالایی، سانروف، کروز کنترل، چراغ بدرقه، دی لایت و اتولایت.

 

"<yoastmark

طراحی ظاهری

کیا سراتو 2018 در بخش جلویی از یک جلو پنجره با طراحی مشابه خودروهای چند سال گذشته این شرکت استفاده کرده و چراغ‌های جلویی کشیده با طراحی زیبا در کنار ورودی‌های هوای عمودی در دو بخش کناری سپر جلویی (مانند نمونه‌های موجود در کیا استینگر 2018 « در این قسمت کردیدک خواندن مقاله کیا استینگر را به شما پیشنهاد می‌کند.»)، چراغ‌های مه شکن لوزی شکل و ورودی هوای کم ارتفاع تعبیه شده. در نمای جانبی کیا سراتو  چراغ‌های جلویی کشیده هماهنگی قابل قبولی با شیب کلی جانبی خودرو داشته و خط جانبی طراحی شده که از بخش بالایی گلگیرهای جلویی آغاز شده و با شیب ملایمی تا چراغ‌های عقبی امتداد پیدا می‌کند، زاویه‌ای اندک به خودرو داده که ظاهر اسپرت آن را تقویت می‌کند. تایرها در حالت استاندارد اندکی کوچک بوده؛ در بخش عقبی کیا سراتو 2018 چراغ‌ها حالتی سه گوش و کشیده داشته و شرکت کیا سعی داشته که با استفاده از خروجی اگزوز قطور و سپر عقبی برجسته به همراه چراغ‌های مه شکن کشیده و دیفیوزر کم ارتفاع، ظاهر جنگنده‌ای برای آن تدارک دیده است. در مجموع کیا سراتو را می‌توان یک خودروی زیبا با ظاهری مدرن به حساب آورد استفاده از چراغ‌های جلویی شفاف و خطوط بدنه شیب دار نمایی و گلگیرهای برجسته  اسپرت و مناسب را به وجود آورده است و آن را به یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت سدان در بازارهای جهانی تبدیل نموده است.

رانندگی خودرو

با شروع حرکت، عملکرد و هماهنگی خوب میان پیشرانه و گیربکس کیا سراتو 2017-2018 رضایت‌بخش است. شتاب‌گیری این خودرو به عنوان یک سدان خانوادگی مناسب است، اما در دورهای بالا صدای پیشرانه اندکی بیش از حد معمول وارد کابین می‌شود. نرمی و دقت جعبه دنده در تعویض دنده‌ها قابل قبول است. گستره دید به بیرون کابین و اشراف بر ابعاد خودرو نیز در حدی مطلوب ارزیابی می‌شود. عملکرد سیستم تعلیق مناسب بوده و ضربات وارده را تا حد زیادی به خود جذب می‌کند. فرمان الکتریکی کیا سراتو  عملکرد مناسبی نداشته و با وجود تنظیم در سه حالت Comfort، Sport و Medium عملکردی بسیار خشک، بسیار نرم داشته و در مدل رانندگی Medium حس رانندگی لذت بخشی را برای راننده فراهم نمی‌کند که موجب سردرگمی سیستم فرمان در هنگام تعویض خطوط در سرعت‌های بالا و حرکت در بزرگراه‌ها می‌شود.

موتور خودرو

موتورهای کیا سراتو 2018  عبارتند از:

  • موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تیپ1
  • موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تیپ2
  • موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو

کیا سراتو 2017-2018 قوای محرکه خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2 لیتر دریافت می‌کند. نیرویی که این پیشرانه در اختیار سراتو 2017-2018 قرار می‌دهد، معادل 159 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است که به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به سوی چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیا سراتو برابر با 10.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 210 کیلومتربرساعت می‌رسد. این خودرو 1230 کیلوگرم وزن دارد و دارای باک سوختی به حجم 50 لیتر می‌باشد؛ مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

"<yoastmark

ایمنی خودرو

کیا سراتو 2018  “پنج”ستاره ایمنی از موسسه NHTSA را کسب نموده است که نشان دهنده سطح امنیتی بالای این محصول است. کیا سراتو 2017-2018 دارای تجهیزات امنیتی همچون 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، کمربند پیش کشنده، کنترل کشش و پایداری، مدیریت پایداری

خودرو VSM، نمایانگر نقطه کور، سنسورهای جلو و عقب، هشدار باد لاستیک(TPMS)، ترمز ضد قفل ABS و سیستم EBD است.

ارزش خرید و قیمت خودرو

کیا سراتو 2017-2018 به دلیل برخورداری از نقاط قوتی همچون طراحی ظاهری جذاب، نمای داخلی نسبتا معقول، ایمنی بالا، تجهیزات رفاهی متنوع و بازار دست دوم پررونق می‌تواند به عنوان یکی از اولویت‌ها در خرید یک سدان کامپکت و مدرن باشد.

 نقاط قوت

  • طراحی خارجی زیبا و کابین مجلل و باشکوه
  • امکانات و تجهیزات استاندارد متعدد
  • تجهیزات سفارشی متنوع که در رقبا این خودرو وجود ندارند
  • سازگاری با نرم افزارهای Android Auto و Apple CarPlay
  • گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مناسب

نقاط ضعف

  • نفوذ صدا به کابین در سرعت‌های بالا
  • فرمان با عملکرد غیر مطمئن در تیپ‌های پایه و تجهیزات استاندارد
  • نبود سیستم صوتی با کیفیت بالا
  • عدم جذابیت کافی و متناسب پوشش مشکی رنگ ابزار و ادوات داخلی

ابعاد

کیا سراتو 2018 یک خودروی نسبتا کوچک و جمع و جور بوده و با طولی برابر با 4.560 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.780 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1.445 میلیمتر و فاصله دو محور عقبی و جلویی برابر با 2.700 میلیمتر.

کیا سراتو 2018 در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌گردد.

  • تیپ پایه LX
  • تیپ S
  • تیپ EX
  • تیپ SX

تجهیزات سفارشی

کیا سراتو 2018 قابلیت تجهیز به امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مدرن و به‌روز را دارد که در اغلب رقبای این خودرو ارائه نمی‌شوند.

"<yoastmark

از جمله این تجهیزات:
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم هشدار وجود مانع در بخش جلویی خودرو (Forward Collision Warning System)
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی در 10 جهت مختلف
  • صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم تهویه
  • سانروف الکتریکی
  • چراغ‌های جلویی با قابلیت تنظیم شدت نور و زاویه به صورت خودکار



با مشاورین ما در تماس باشید. مشاوره رایگان و امکان خرید حضوری و غیرحضوری و آنلاین از افتخارات کردیدک است.