لوازم یدکی هیوندا

ما در مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه خرید لوازم یدکی و هر آنچه که شما در هنگام مراجعه به تعمیرگاه ممکن است با آن مواجه شوید آشنا کنیم. شرکت هیوندای یک شرکت خودروسازی کره‌ای است که چند ملیتی می‌باشد. در سال 1967 در کره جنوبی تأسیس شد و اکنون به عنوان رتبه چهارمین خودرو ساز بزرگ جهان را به خود اختصاص داده‌ است. هیوندای موتور و کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند. فروش بیش از 4٫4 میلیون خودرو هیوندای در سال 2012 ، در کشورهای مختلف متعلق به این شرکت است. دفتر مرکزی هیوندای موتور در شهر سئول است. بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان در شهر اولسان متعلق به شرکت هیوندای است. اولین سری از محصولات هیوندای موتور در سال 2006 به وسیله شرکت آسان موتور وارد بازار ایران شد و بعد از آن واردات لوازم یدکی هیوندای به کشور توسط همین شرکت و بازرگانان بخش خصوصی انجام شد.

شناخت درست از قطعات اصلی هیوندا

قبل از تهیه قطعات و لوازم یدکی هیوندا یک لیست از موارد مورد نیازتان تهیه کنید. شما باید در مورد تمامی قطعات اطلاعات لازم را داشته باشید و از قطعات مورد نیاز برای خودرویتان آگاه باشید و بعد اقدام به خرید لوازم یدکی هیوندای کنید.

خدمات پس از فروش در خرید قطعات اصلی مهم است. هنگام خرید از خدمات پس از فروش آن فروشگاه اطمینان حاصل کنید و اطلاعات لازم در این زمینه کسب نمایید. قبل از خرید قطعات یدکی باید در مورد آن قطعات اطلاعات کامل و کافی داشته باشید. کرد یدک این اطمینان را به شما عزیزان می‌دهد، که با خیالی آسوده و با مشورت کارشناسان ما قطعه اصلی را خریداری نمایید.

از فروشگاه‌های مطمئن خرید کنید

 

لوازم یدکی هیوندا
لوازم یدکی هیوندا

خرید لوازم یدکی اصلی از فروشگاه‌های معتبر از نکات حائض اهمیت در مورد خرید لوازم یدکی هیوندای است که باید به آن توجه کنید. اطلاعات داشتن در مورد جزئیات لوازم یدکی هیوندای علاوه بر این‌که برای فروشندگان و تعمیرکاران الزامی است، بلکه دارندگان خودرو نیز باید درباره آن دانش لازم را داشته باشند. شناخت لوازم یدکی اتومبیل و تشخیص جنس اصلی از تقلبی برای صاحبان اتومبیل باعث انتخاب جنس باکیفیت می‌شود که این هم از نظر فنی برای خودرو بهتر است که بهترین قطعات در آن استفاده ‌شود، هم از لحاظ اقتصادی به نفع دارنده ماشین است و از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. از آنجایی که خودروهای شرکت هیوندا و کیا از بالاترین استانداردهای بین‌المللی و گارانتی‌های جهانی برخوردارند، لازم است برای عملکرد بهتر قطعات و طول عمر آن‌ها و همچنین استفاده ازگارانتی‌های شرکتی، از قطعات اصلی استفاده کنید.  فروشگاه کرد یدک قطعات یدکی اصلی هیوندای را با ضمانت در اختیار دارندگان انواع خودرو های هیوندا و کیا قرار می‌دهد.

پیستون از مهم‌ترین قطعات هیوندا

از اصلی‌ترین قطعات هیوندای پیستون است. پیستون قلب دستگاه پستایشی است. این قطعه یک سیلندر فلزی متحرک دارد و وقتی که حلقه پیستون به سیلندر موتور وصل شود، هوا قطع می‌شود. این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعات هیوندای است، با لوله پیستون به لوله ارتباطی، پیوند خورده و به نوبت به میل لنگ وصل می‌شود. در موتورهای چهار ضربه‌ای، ورودی، فشار، احتراق و لوله اگزوز، بالای سرسیلندر هستند و پیستون را در سیلندر وادار به حرکت می‌کند. درنتیجه میل لنگ به چرخش در می‌آید.

پیستون از چه چیزی ساخته شده است؟

قطعات موتور برای عملکرد بهتر باید مقاوم و سبک وزن باشند. درنتیجه، جنس پیستون‎‌ها از آلیاژ آلومینیوم است، اما حلقه‌های پیستون، از آهن چدنی یا فولاد ساخته شده‌اند. وقتی که پیستون در حال حرکت است، حلقه روغنی، روغن را از دیواره‌های سیلندر پاک می‌کند اما بعد از مدتی این حلقه و دیگر حلقه‌ها دچار پوسیدگی می‌شوند، این امر باعث می‌شود که روغن از محل اتصال میل لنگ به محفظه احتراق نفوذ پیدا کند. از نشانه‌های پوسیدگی پیستون، مصرف زیاد روغن و دود سفید ناشی از اگزوز است. اشتعال داخلی موتور  با یک سیلندر هم انجام می‌شود، بنابراین می‌تواند یک پیستون یا 12 پیستون را حرکت دهد. اما تعداد پیستون در اکثر خودروها 4 یا 6 تاست. برای عملکرد بهتر موتورهای رادیال، تعداد پیستون‌ها و سیلندرها فرد است.

استارتر موتور هیوندای

برای تهیه لوازم یدکی هیوندای باید با مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. آیا در مورد دیفراناستارتر موتور هیوندای چیزی شنیده‌اید؟ موتور هیوندا برای شروع به کار به استارتر هیوندای نیاز دارد. استفاده از این قطعه در اتومبیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید برای خرید استارتر موتور هیوندای از قطعات معتبر و مطمئن استفاده کنید تا بهترین عملکرد در روشن شدن خودرو را دریافت کنید. این قطعه در هیوندا از مهم‌ترین تجهیزات سیستم الکتریکی خودرو است. برای جلوگیری از آسیب موتور و عملکرد بهتر آن، بهتر است به محض احساس ایجاد مشکل در استارتر برای جلوگیری از مشکلات بیشتر سریعاً اقدام به تعویض استارتر کنید. وقتی کلید استارت خودرو را فشار می‌دهید، موتور استارت که یک الکتروموتور است شروع به کار کرده و باعث روشن شدن ماشین می‌شود. براساس تجربه ثابت شده که استارت کاملا ناگهانی از کار می‌افتد. قیمت استارت زیاد گران نیست و تعویض آن در اکثر خودروها کار راحتی است. وقتی که استارت زدید و کار نکرد به احتمال زیاد موتور آن سوخته و باید آن را تعویض کنید.

شماره فنی خودرو یا Part Number

همه قطعات و لوازم یدکی هیوندا و کیا شماره فنی مخصوص و منحصر به خود را دارند. ممکن است گاهی در برخی از خودروهای این دو شرکت شماره فنی قطعات به صورت مشترک استفاده شود. در صورت آشنا نبودن شمایی که قطعه را تهیه می‌کنید، اگر اشتباهی از کدهای فنی مشابه استفاده کنید ممکن است منجربه اختلال در عملکرد سیستم‌های خودرو ‌شود. در این صورت قطعه نیاز به تنظیم مجدد خواهد داشت و این باعث صرف زمان و هزینه بیشتری را برای تعمیر و تعویض می‌شود.

تشخیص لوازم یدکی اصلی هیوندای از تقلبی

 

لوازم یدکی هیوندا
لوازم یدکی هیوندا

خرید لوازم یدکی هیوندای از نوع اصلی آن خیلی مهم است. قطعات ماشین مثل اعضای بدن ما عمل می‌کنند. هر کدام وظیفه خاصی را در خودرو  بر عهده دارند. استفاده از قطعات غیراصلی باعث ایجاد اختلال در انجام این وظیفه قسمت‌های مختلف می‌شود و باعث می‌شود بخش‌های مختلف خودرو عملکرد درست و مناسبی نداشته باشند. نکاتی را برای تشخیص قطعات اصلی هیوندای با شما در میان می‌گذاریم:

شیوه بسته بندی قطعات: معمولاً در هنگام خرید قطعات یدکی هیوندای به بسته‌بندی خیلی توجه نمی‌شود. اما توجه به نوع بسته‌بندی خیلی به تشخیص قطعات اصلی از غیراصلی کمک می‌کند. اغلب رنگ بسته‌بندی قطعات تقلبی کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر از قطعات اصلی هستند. در ضمن مواد اولیه به کار رفته در یک قطعه از کیفیت بالایی برخوردار است. طوری‌که با نگاه کردن به آن جنس و کیفیت بسته‌بندی قابل تشخیص است.

برگه گارانتی: در هنگام خرید لوازم یدکی هیوندای به داشتن برگه گارانتی دقت کنید. غالبا قطعات یدکی هیوندای دارای گارانتی تعویض هستند. همین ویژگی می‌تواند نشان‌دهنده اصل بودن قطعات باشد. قطعات تقلبی چون خیلی زود خراب می‌شوند به همین دلیل گارانتی ندارند.

کیفیت قطعه: برای خرید قطعات باید آن‌ها را از  بسته بندی خارج کرده و به دقت از زوایای متفاوت بررسی کنید. معمولاً قطعات اصلی وزن سنگین‌تری نسبت به قطعه تقلبی دارند. آلیاژ مورد استفاده در این قطعات باهم فرق دارند. هنگام لمس سطح قطعه اصلی نباید آثاری از ناهمواری، برآمدگی یا فرو رفتگی احساس کنید. قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده قطعات اصلی معمولاً از تراش بسیار خوبی برخوردارند. جوشکاری و پرچ‌های این قطعات نیز عموماً مرتب و بدون زائده کار شده است. روی قطعات اصلی معمولاً اعدادی درج شده است. که به راحتی قابل خواندن است. ناخوانی و ابهامی در هیچ کدام از اعداد و حروفی چاپ روی قطعه وجود ندارد.

نوع جوشکاری قطعات:جوشکاری یکی از راه‌های تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی است. جوشکاری قطعات اصلی از بسیار با دقت و کیفیت انجام می‌شوند، یعنی با اعمال فشار یا ضربه کم دچار آسیب و شکستگی نمی‌شوند. اما در قطعات تقلبی جوشکاری با دقت انجام نمی‌شود.

خرید از نمایندگی مجاز: هنگام خرید لوازم یدکی هیوندا حتما یک نمایندگی مجاز را انتخاب کنید، که از کیفیت و قیمت قطعات مطمئن باشید. متأسفانه برا خلاف ادعاهایی که وجود دارد در کشور تعداد فروشنده‌های مجاز لوازم یدکی هیوندای محدود است. پس هنگام خرید به موارد گفته شده دقت کنید.



بیشتر بخوانید:

کاربرد شاتون در موتور هیوندای

دینام هیوندا اکسنت چگونه کار میکند؟

شاتون زدن یعنی چه؟